fbpx

Kodėl svarbu išlaikyti pastovią komunikaciją soc. tinkluose, net jei prekė/paslauga sezoninė?

Turbūt nesumeluosiu sakydama, kad socialiniai tinklai yra vienas pagrindinių įrankių, kurie leidžia mums pasiekti tikslinę auditoriją bei sukurti ryšį su ja. Vis dėlto ne visada tai paprasta padaryti, ypač jei produktas sezoninis ir ne visada aktualus žmonėms. Mažas įsitraukimo rodiklis jūsų verslui nepalankiu metu gali lemti jūsų mažesnį norą komunikuoti socialiniuose tinkluose, o gal tiesiog pavargot ir norit pailsėti. Tačiau net jei jūsų verslas yra sezoninis, verta komunikuoti socialiniuose tinkluose (nebūtinai taip kaip visada) net tada, kai jūsų klientui tai nėra aktualu.

Socialiniai tinklai? Kokia nauda?

Manau, visi žinome socialinių tinklų naudą, bet jei jau kalbame apie tai, kodėl svarbu išlaikyti pastovią komunikaciją, verta tai prisiminti.

Skleidžiama prekės ženklo žinutė. Visų pirma, pamąstykite apie savo logotipą, jo spalvas, kurios taip pat turi įtakos. Juk spalva žmogui ne tik įsimena labiausiai, bet ir asocijuojasi su tam tikrais dalykais. Pavyzdžiui, prisiminkime McDonald’s logotipą, kuris buvo raudonas su geltonos spalvos M raide. Keičiantis laikams, pasikeitė ir logotipo spalvos į žalią su geltona M raide. Yra manoma, kad šios spalvos buvo pasirinktos ne šiaip, juk jos simbolizuoja draugiškumą aplinkai. Žmonės gali įsiminti jūsų logotipo spalvą, o gal net prisiminti šūkį, jūsų profilį ar sukurtą įrašą.

Socialiniai tinklai yra itin populiarūs šiomis dienomis. Nereikia būti rinkodaros specialistais, kad žinotume, kokią įtaką turi socialiniai tinklai ir kaip dažnai žmonės jais naudojasi. Pavyzdžiui, apie 80  % žmonių Lietuvoje naudojasi soc. tinklu Facebook, vadinasi, jūsų prekės ženklo žinutė gali pasiekti beveik kiekvieną klientą.

Socialiniai tinklai yra ekonomiški. Dauguma reklamų soc. tinkluose gali būti pigesnės nei kitos, kurios yra galimos. Na, o su reklama soc. tinkluose pasieksite daugiau žmonių, padidinsite auditoriją, plėsite savo verslą.

Skatina ryšio kūrimą. Jau minėjau, kad soc. tinklai gali būti puikia vieta bendrauti su savo tiksline auditorija. Jūs galite paprašyti dalintis savo mintimis, klausimais, idėjomis. Tai leis jums geriau pažinti savo auditoriją, sužinoti, koks turinys ar produktai/paslaugos jiems reikalingi, o gal tiesiog naudingi.

Socialiniai tinklai leidžia pasidalinti informacija apie verslą. Iš tiesų kiekvienas vartotojas nori sužinoti kuo daugiau informacijos apie verslą, kurį renkasi. Tad kiekvienas prekės ženklas gali dalintis tuo, kas jų auditorijai įdomu. Dažnai žmonėms patinka sužinoti, kas slypi už prekės ženklo, kokia yra įmonės istorija, vertybės, misija.

Prekės ženklo strategija – sezoniniai keitimai

Turbūt visi sutiksim, kad pumpkin spice latte (moliūgų skonio prieskoninė latė) kiekvienam yra susijusi su Kalėdomis, žiema ir šaltuoju sezonu. Būtent todėl šį gėrimą ir matome dažniausiai rudens pabaigoje beveik kiekvienos kavinės reklamoje. Tačiau vasarą, deja, bet to nesulauksime. Vietoj tokio gėrimo dažnai yra siūlomi ir kuriami nauji šaltų kavų receptai.

Tad štai ir atsakas į klausimą apie strategiją, apie prekės ženklo komunikaciją soc. tinkluose ir patį prekės ženklą. Juk verslas turi būti lankstus, prisitaikantis ir gebantis išlikti. Iš tiesų yra daug patarimų, gudrybių ir kitokių naudingų žodžių, kurie atskleidžia, kaip sukurti strategiją, tačiau reikia susimąstyti ir apie jos keitimą tada, kai keičiasi sezonai.

Žinoma, kad kiekvieną sezoną keičiasi daugelis veiksnių, pavyzdžiui:

Žmonių elgsena. Vartotojų elgesys kinta kiekvieną sezoną, per šventes jie soc. tinkluose praleidžia daugiau laiko ieškodami nuolaidų, o gal geriausių kainos pasiūlymų. Jei jūsų verslas sezoninis reikia įvertinti, galbūt jūsų tikslinei auditorijai rūpi didžiosios šventės, o galbūt vasaros laikotarpis. Tad svarbu stebėti įsitraukimo rodiklius, suprasti, koks metų laikas yra aktualiausias jūsų tikslinei auditorijai.

Įvykiai, kurie keičia. Sporto renginiai, populiarios naujienos ar sprogdinantys memai gali būti jūsų verslo sėkmės paslaptis. Kiekvienas žinome memų, sporto įvykių ar kitokių sukrečiančių naujienų, kurios pasirodo ant marškinėlių, kepurių, o gal tiesiog susiejama su produktu socialiniuose tinkluose. Pažvelkime net į šiomis dienomis visą pasaulį sukrėtusią naujieną – buvo pasikėsinta į Donaldo Trumpo gyvybę. Jau galime matyti, kaip žmonės darosi tatuiruotes, kaip įvairūs puslapiai naudoja šį įvykį kaip memą ir daugelį kitų variantų. Tad svarbu mokėti naujienas pritaikyti prie savo tikslinės auditorijos, mokėti pasijuokti iš situacijų. Galbūt ir ne visos naujienos tiks jūsų verslui, bet reikia tikėti, kad rasite tai, kas padės jūsų verslui sulaukti daugiau dėmesio.

Technologijų pažanga. Technologinė pažanga formuoja žmonių sąveiką su skaitmeniniu turiniu, juk atsiradus naujoms platformoms, atsiranda ir jų vartotojų. Tad vieni soc. tinklai gali tapti mažiau vartojami, o galbūt tam tikroje naujoje platformoje galite atrasti savo tikslinės auditorijos. (Prisiminkite „Threads“ programėlės atsiradimą, kurioje komunikacija visiškai kitokia nei kitur, bet šis soc. tinklas vis dar turi savo auditoriją, kuri juo naudojasi.)

Taigi, jei kalbėsime apie pačią sezoninę rinkodarą, reikia prisiminti, kad sezoninė rinkodara skatina pardavimus ir klientų įsitraukimą. Juk sezoninė rinkodara leidžia įmonėms suderinti savo pranešimus ir pasiūlymus su tikslinės auditorijos poreikiais bei interesais, kurti kampanijas, įrašus, kurie keltų emocijas susijusias su tuo sezonu, kuris yra tuo metu. Svarbu nepamiršti ir apie riboto laiko pasiūlymus, kurie gali paskatinti impulsyvius pirkimus, specialių pasiūlymų pasinaudojimą. Be to, veiksmingos sezoninės rinkodaros kampanijos gali pagerinti patį prekės ženklo įvaizdį, atskleisti jo kūrybiškumą, pavyzdžiui, jeigu jūsų prekės ženklas nėra tas, kurio auditorija aktyviausia vasara, galite pabandyti komunikuoti šiek tiek mažiau, bet laisviau. Pasidalinkite akimirkomis iš darbo vietos, o gal papasakokit apie komandos narius, linksmas istorijas darbo vietoje, kurkite memus.

Kaip ir minėjau, svarbu nepamiršti būti lankstiems, pasistengti savo produktus ir paslaugas pritaikyti prie vis kitokio sezono, o jei to padaryti nepavyksta, nepamirškite, kad vis tiek galite išlaikyti klientų lojalumą, svarbu tik suteikti vertingą turinį, kuponus, parodyti klientams, kad vertinate juos ir norite atsidėkoti už prekės ženklo pasirinkimą.

Pagaliau atsakymas į klausimą

Taigi, kodėl svarbu išlaikyti pastovią komunikaciją soc. tinkluose, net jei prekė/paslauga sezoninė?

Klientų lojalumo ir įsitraukimo palaikymas. Tai frazės, kurias perskaitėte ne pirmą, bet tikėkimės paskutinį kartą šiandien. Sezoninės prekės dažnai turi labai aktyvius ir labai tylius laikotarpius. Analizuojant įmonių konkurentus, galima pamatyti, jog komunikacija būna nepastovi, o kartais tiesiog su kelių mėnesių pertrauka. Tada ir įsitraukimo rodiklis mažėja. Taip pat esu pastebėjusi, jog tada, kai įmonės komunikuoja įprastai pagal strategiją net tada, kai tai ne jų prekės sezonas, jų įsitraukimo rodiklis auga ir būna didesnis nei tada, kai komunikacija yra sumažinta ar komunikuojama nepastoviai. (Vis dėlto net jei komunikacijos kiekis mažesnis, žmonėms vis tiek yra primenama apie prekės ženklą, bet svarbu tai daryti reguliariai.) Būtent priminimas apie prekės ženklą leis užtikrinti, kad daugelis klientų prisimins prekės ženklą net tada, kai sezonas prasidės.

Prekės ženklo žinomumo stiprinimas. Turbūt galvojate, kad nieko naujo nebeišgirsite, tačiau… Ar susimąstote, kad nuolatinė komunikacija soc. tinkluose svarbi ne tik esamiems klientams? Įsivaizduokite, jeigu puslapį pamato žmogus, kuris vis dar jūsų neseka. Didelė tikimybė, kad jis norės pažiūrėti įrašus, įvertinti, kuo dalinatės, tačiau tada, kai jie pamato, kad paskutinis įrašas įkeltas prieš vieną, du, o gal net daugiau mėnesių, gali pagalvoti, jog jūsų verslas veiklos nebevykdo, o gal net kils klausimų apie patikimumą.

Rinkos analizė ir konkurencijos stebėjimas. Pastovi komunikacija soc. tinkluose leidžia atlikti rinkos analizę, stebėti konkurentų veiklą. Iš tiesų geriausiai savo rezultatus matysime tada, jei komunikacija bus pastovi. Tai parodys jums, kokios yra tendencijos, kokie yra klientų poreikiai, galėsite analizuoti, kokios komunikacijos linijos gauna daugiausiai dėmesio.

Nagi, nagi, nagi

Manau, dar kartą prisiminti, o gal net sužinoti, kodėl svarbu komunikuoti socialiniuose verta, juk tik tai suvokdami priimsime tikslingus ir tinkamus sprendimus savo verslui. Taigi, nuolatinė komunikacija soc. tinkluose net jei jūsų prekė/paslauga sezoninė yra būtina. Tai padės jums išlaikyti klientų lojalumą, didinti prekės ženklo žinomumą, palaikyti tiesioginį ryšį su auditorija, o gal tiesiog priminti apie save bei daugelį kitų dalykų. Tikiu, kad tinkama komunikacija ir strateginis planas gali padėti pasiekti įmonės tikslų, svarbu neprarasti vilties. Juk visi rezultatai matomi tada, kai įdedama daug darbo!

Straipsnį parengė:

Lidija Grikšaitė

Soc. tinklų administratorė

El. paštas: lidija.griksaite@digitasodas.lt