fbpx

Brandbook ir vizualinis identitetas. Kuo jie skiriasi?

Vis dažniau iš grafikos dizainerių girdime pasiūlymus sukurti logotipą ir vizualinį identitetą, tačiau kas tai iš tikrųjų yra? Kuo tai skiriasi nuo prieš mėnesį mūsų aprašytos Prekės ženklo įvaizdžio knygos (Brandbook)?

Šiandien tą ir aptarsime:

Kas yra vizualinis identitetas?

Kodėl verslui neužtenka tik logotipo?

Kuo vizualinis identitetas skiriasi nuo Brandbook?

Kas yra vizualinis identitetas?

Spalvų sistema parinkta specialiai tam prekės ženklui pagal jo vykdomą veiklą ir nuotaiką, šriftas arba šriftų kombinacijos tinkamos naudoti prekės ženklo komunikacijoje, kurie taip pat būna parinkti pagal veiklos sferą bei nuotaiką, kurią norima sukurti reprezentuojant prekės ženklą, grafikos elementai naudojami ir pasikartojantys visoje komunikacijoje, naudojamų nuotraukų stilistikos bei kompozicijos rekomendacijos – visa tai yra vizualinis identitetas. Dažnai į jį taip pat įeina nuotaikos lenta (ang. Moodboard) bei kuriamas stiliaus peizažas (ang. Stylescape).

 

Kodėl verslui neužtenka tik logotipo?

Turbūt jei lankotės „freelancer‘ių“ grupėse dažnai pastebite prašymus sukurti logotipą jaunam/mažam verslui. Nesvarbu, kokio dydžio verslas, logotipas iš savęs neneša beveik jokios žinutės, o juo labiau nepadeda atpažįstamumo prasme ypač mažam arba jaunam verslui, kurio pagrindinis tikslas pradžioje yra tapti atpažįstamu ir žinomu. Tą padeda pasieki identitetas.

Pažaidžiam žaidimą? Apačioje įdedu nuotraukas su TIK spalvomis, ar galite atpažinti koks tai prekės ženklas?

1.

2.

3.

Manau daugeliui buvo pakankamai lengva pasakyti, kad pirmosios spalvos reprezentuoja MAXIMĄ, antros SENUKUS, o trečios LIDL. Kurdami identitetą dizaineriai stengiasi pasiekti tokį asociatyvų atpažinimą ir su jūsų prekės ženklu.

Kuo vizualinis identitetas skiriasi nuo Brandbook?

Iš esmės abu yra apie tą patį. Abejais atvejais yra nurodomos taisyklės, kuriomis naudojantis būtų galima išlaikyti vientisumą komunikacijoje. Tačiau identitetas yra labiau apie bendrą komunikacijos vizualų nuotaiką, kokias emocijas jūsų klientui kelia matoma vaizdinė medžiaga, o Brandbook yra tikslūs logotipo išmatavimai, šriftų dydžiai, naudotinos ir nenaudotinos erdvės, spalvos ir t.t. Taip pat, identiteto apimtis yra mažesnė, aprašoma mažiau dalykų, įdedami tik svarbiausi sprendimai. Brandbook gali susidėti iš dešimčių lapų, ten būna aprašyta ne tik atributų naudojimas skaitmeninėje erdvėje, bet išsiplečiama ir iki spaudos darbų taisyklių.

Iš esmės, identiteto kūrimą rekomenduočiau mažoms, pradedančioms įmonėms ir verslams, nes jis pigesnis, mažesnės apimties, tačiau vis tiek puikus būdas apipavidalinti komunikaciją, o verslui paaugus iki vidutinio ar didelio investuoti į Brandbook.

Straipsnį parengė:
Aistė Čėliūtė
Grafinio dizaino specialistė, soc. tinklų administratorė
El. paštas: aiste.celiute@digitasodas.lt