fbpx

Kaip pasirinkti tinkamą elektroninės parduotuvės platformą – platformų palyginimas

Pradedant pardavimų verslą dažniausias pirmasis sprendimas būna turėti el. parduotuvę. Elektroninės parduotuvės platformų pasirinkimas yra ypač didelis, todėl gali kilti sunkumų bandant nuspręsti, kuri iš jų yra geriausia jūsų verslui. Tam svarbu turėti informaciją apie skirtingas el. parduotuvės platformas ir jų funkcijas, kad pasirinkimas būtų lengvesnis.

Aptarsime 3 populiariausias el. parduotuvės platformas – „Zyro“, „Shopify“, „WooCommerce“ ir kitas lietuviškas mažiau žinomas el. parduotuvių nuomos platformas ir lyginsime jas pagal:

  • kainą;
  • funkcionalumą ir dizaino pritaikymo galimybes;
  • integracijas su įmokų surinkimo partneriais ir kurjeriais;
  • paprastumą administruoti ir priežiūrai reikalingą laiką.

Kaina – dažnai tai pagrindinis elektroninės parduotuvės pasirinkimo rodiklis

Kaina yra svarbiausias faktorius renkantis el. komercijos platformą savo verslui, todėl verta atkreipti dėmesį į kelis kainos aspektus:

  • kiek kainuoja el. parduotuvės kūrimas?
  • kokios mėnesinės ir metinės elektroninės parduotuvės išlaikymo išlaidos?
  • ar reikės mokėti už papildomas norimas funkcijas?

Taigi, palyginkime, kokios yra lyginamųjų platformų kainos:

Zyro. El parduotuvei jums reikės įsigyti planą „Business“, kuris įprastai kainuoja 16,90 EUR/mėn + PVM. Įsigyjant šį planą jūs turėsite galimybę nemokamai pasiimti domeną metams, kuris po metų bus pratęstas už standartinę kainą.

Shopify. Elektroninės parduotuvės sukūrimui jums reikės įsigyti vieną iš mokamų mėnesinių planų, kur pigiausias planas prasideda nuo 39 USD/mėn + PVM. Su šiuo planu gausite galimybę naudotis *.myshopify.com subdomenu, bet jei norėsite naudoti savo domeną, jį turėsite įsigyti atskirai (domeno registracija kainuoja iki 10 EUR/metams). Gali pasitaikyti situacijų, kai jums gali prireikti papildomų funkcijų, kurių Shopify nesuteikia su jūsų planu, tais atvejais gali reikėti pagerinti jūsų turimą planą arba pridėti įvairias aplikacijas prie jūsų turimos prenumeratos, kas dažnai reiškia, papildomas mėnesines išlaidas.

WooCommerce. WooCommerce yra nemokama atviro kodo platforma skirta WordPress turinio valdymo sistemai (TVS), todėl kurti el. parduotuvę galite praktiškai nemokamai. Tačiau šiai platformai reikia žinių, todėl elektroninės parduotuvės kūrimui samdomi IT specialistai ar įmonės – Digitasodas el. parduotuvę kuria nuo 800 EUR. Taip pat jums reikės pasirūpinti svetainės domeno registracija ir talpinimu. Įprastai nedidelės el. parduotuvės talpinimas kainuoja iki 10 EUR/mėn. Dauguma papildomų funkcijų galima pridėti naudojant nemokamus įskiepius, tačiau gali pasitaikyti atvejų, kai nemokamo įskiepio nepavyks rasti ir teks įsigyti įskiepio licenciją, kurios būna parduodamos metams arba retu atveju už vienkartinį mokestį. Jei jūsų verslui prireiks nestandartinio funkcionalumo, jums teks kreiptis į IT specialistus galinčius išspręsti jūsų problemas.

Kitos lietuviškos el. parduotuvių nuomos platformos. Analizuojant „Google“ paieškoje rastas el. parduotuvių nuomos platformas pastebėjome, kad Lietuvoje nuomojamos elektroninės parduotuvės vidutiniškai kainuoja nuo 12 EUR/mėn iki 200 EUR/mėn + PVM ir minimalus įsipareigojimo laikotarpis yra vieneri metai. Kainos dydis priklauso nuo įjungtų funkcijų pagal planą ir jų limitus.

Dizaino pritaikymo galimybės

Elektroninės parduotuvės dizainas yra vienas svarbiausių aspektų, nes jis tiesiogiai įtakoja vartotojų patirtį ir pirkimo sprendimą. Pvz.: netinkamai sukurta ir prastai optimizuota el. parduotuvės svetainė gali atstumti vartotojus. Gerai suprojektuota el. parduotuvė turi atspindėti verslo prekės ir prekių linijos charakteristikas, sukelti teigiamas emocijas ir sustiprinti verslo prekės ženklą, atsižvelgiant ir į svetainės spalvų pasirinkimą, šrifto tipą ir dydį, taip pat navigacijos ir svetainės struktūros supaprastinimą, kad būtų patogiau vartotojams naršyti ir ieškoti norimų prekių.

Kokias elektroninės parduotuvės dizaino galimybes siūlo įvairios platformos?

Zyro. Turi profesionalų sukurtas dizaino temas-šablonus (įrašo rašymo metu suskaičiavome 28 dizaino šablonus), kurias galima pritaikyti savo poreikiams. Pasirinktame šablone galima redaguoti: spalvas, šriftą, paveikslėlius ir kitus svetainės elementus, tačiau tam tikrų elementų pakeisti nebus galima.

Shopify. Turi daugybę temų, kurias galima pritaikyti savo poreikiams, o jei nemokamos temos netinka galima įsigyti šabloninį dizainą ir jį pritaikyti. Tačiau, kaip ir „Zyro“ platformoje tam tikrų elementų pakeisti nebus galima. Verslai turintys pakankamai didelius biudžetus, gali rinktis kurti unikalų dizainą naudojantis dizainerių ir IT specialistų paslaugomis.

WooCommerce. Turi nemokamą standartinę temą, tačiau jei standartinė tema netinka galima įsigyti šabloninį elektroninės parduotuvės dizainą internete iš WooCommerce temų prekyviečių ir tada jį pritaikyti pagal poreikius. Įprastai šabloninis dizainas el. prekyvietėje kainuoja 30–100 EUR. Norintys turėti visiškai unikalų dizainą gali rinktis įmones ar specialistus, kurie gali piešti ir sukoduoti dizainą pagal verslo norus.

Kitos lietuviškos el. parduotuvių nuomos platformos. Dažnu atveju šios platformos leidžia ribotai pritaikyti svetainės išvaizdą be papildomų nuomos platformos darbuotojų įsikišimo. Dažnai yra suteikiamos šios funkcijos: temos pasirinkimas iš keleto šabloninių variantų, šriftų pasirinkimas, spalvų paletės pasirinkimas, logotipo ir piktogramos keitimas, meniu punktų redagavimas, tam tikrų dizaino elementų išjungimas/įjungimas.

Funkcionalumas – elektroninės parduotuvės pagrindas

Verslas prieš rinkdamasis elektroninės parduotuvės platformą turi įsivertinti, kokie yra ateities planai ir tikslai. Dažnai pigus pasirinkimas dabar, gali kainuoti daug ateityje, todėl, kad pasirinkta platforma gali neturėti reikiamo funkcionalumo.

O kokius funkcionalumus turi lyginamos platformos?

Zyro. Siūlo būtiniausius el. parduotuvės funkcionalumus: produktų valdymas ir inventorius – platforma leidžia įkelti iki 500 prekių, apmokėjimo integracijos su Stripe ir Kevin, prekių pristatymo integracijos su LP Express ir Omniva, pardavimų analizė, nuolaidos kodai, sąskaitų generavimas, SEO optimizacijai skirtus įrankius. Taip pat siūlo papildomas galimybes, kaip daugiakalbystė, dirbtinio intelekto įrankiai elektroninės parduotuvės logotipui, turiniui kurti. Tačiau ši platforma yra pakankamai nauja, todėl dar turi įvairių trūkumų: Ribotos integracijos su remarketingo įrankiais, nes el. parduotuvę galima sujungti su Meta Pixel ir Google Analytics ir siųsti įvykius per naršyklę, tačiau yra siunčiamas tik vienas puslapio peržiūros įvykis ir tai reiškia, kad visus kitus standartinius įvykius reikia įdiegti patiems. Prie viso to negalima įdiegti “AddPaymentInfo” įvykio, nes pradėjus mokėjimo eigą lankytojas yra perkeliamas į kitą svetainę, kurioje Meta Pixel nėra pasiekiamas, o po apmokėjimo vartotojas yra perkeliamas į elektroninės parduotuvės pradžios puslapį, kuriame techniškai negalima nustatyti, kiek buvo sumokėta už užsakymą.

Shopify. „Shopify” platforma siūlo visus pagrindinius el. parduotuvės funkcionalumus – neribotą prekių kiekio palaikymą ir daugybę įmokų surinkimo būdų, taip pat nuolaidų kuponus ir dovanų korteles, suteikia galimybę išsiųsti apleisto krepšelio laiškus, kas leidžia susigrąžinti potencialius pirkėjus ir padidinti elektroninės parduotuvės pardavimus, turi puikias integracijas su Meta, Google paslaugomis, remarketingo platformomis, daugiakalbystės palaikymą. Galima pridėti daugybę papildomų funkcijų naudojantis aplikacijomis pvz.: vietiniai pristatymo kurjeriai (LP Express, Omniva ir kiti), įmokų surinkimo partnerių integracijos.

WooCommerce. Siūlo visus pagrindinius el. parduotuvės funkcionalumus, taip pat galima pridėti daugybę papildomų funkcijų per įskiepius, kaip pvz.: prekių pristatymo, prekių apžvalgų, daugiakalbystės ir kitus įskiepius iš plačios WordPress ekosistemos. Prireikus unikalaus funkcionalumo galima kreiptis į IT specialistus, kurie kuria įskiepius pagal verslo poreikius ir taip pagerinti verslo ir verslo klientų patirtį. Šiuo atveju, skirtingai nei „Shopify“ ar „Zyro“, galima pritaikyti beveik kiekvieną elektroninės parduotuvės aspektą pagal verslo poreikius.

Kitos lietuviškos el. parduotuvių nuomos platformos. Įprastai turi pagrindinį el. komercijai skirtą funkcionalumą parduoti prekėms, tačiau dažnai neturi plačių ir lengvai valdomų integracijų su trečiosiomis šalimis, kaip pvz.: dažnu atveju yra galimybė įdiegti Meta Pixel ar Google Analytics, tačiau standartiniai el. komercijos įvykiai nebūna įdiegti, todėl reikia juos įdiegti pačiam. Kartais nebūna galimybės eksportuoti prekių į „Meta Commerce Catalog“ ar Criteo, Klaviyo platformas. Prieš renkantis elektroninės parduotuvės nuomos platformą būtina išanalizuoti ar platforma turi visas reikiamas funkcijas. Ir pasidomėti ar nuomos paslaugų teikėjas galės ar norės pridėti papildomų funkcijų jeigu jų prireiks ateityje.

Kaip lengva pradėti naudotis ir kiek laiko reikia administravimui?

Lengvumas administruoti el. parduotuvę renkantis tinkamą el. komercijos platformą yra labai svarbus: kuo paprastesnė ir intuityvesnė platforma, tuo lengviau yra valdyti el. parduotuvę, sukurti prekių katalogą, atnaujinti produktų informaciją ir tvarkyti užsakymus. Administravimo lengvumas ir techninis aptarnavimas padidina efektyvumą ir taupo laiką bei išteklius.

Zyro. Platforma yra draugiška naudotojui, nes ja labai lengva naudotis, todėl paprastai nereikia jokių specialių įgūdžių norint pradėti naudotis ir susikurti savo el. parduotuvę. Taip pat platforma siūlo nemokamą mokymosi centrą su instruktažais ir vaizdo pamokomis bei visą laiką dirbantį aptarnavimo centrą. Technine elektroninės parduotuvės priežiūra užsiima „Zyro“ darbuotojai, todėl verslui nereikia rūpintis el. parduotuvės infrastruktūros priežiūra.

Shopify. Ši platforma taip pat yra draugiška naudotojui ir yra lengva naudotis. El. parduotuvės sukūrimas gali reikalauti šiek tiek daugiau laiko nei naudojant „Zyro“, tačiau vis dar nereikia jokių specialių įgūdžių. Platforma taip pat siūlo nemokamą mokymosi centrą su instruktažais ir vaizdo pamokomis, visą laiką dirbantį aptarnavimo centrą. Technine el. parduotuvės priežiūra užsiima „Shopify“ darbuotojai, todėl verslui nereikia rūpintis el. parduotuvės infrastruktūros priežiūra.

WooCommerce. Platforma yra techniškai sudėtingesnė. Norint ją naudotis, reikalingi tam tikri techniniai įgūdžiai. Skirtingai nei „Zyro“ ar „Shopify“ atveju, elektroninės parduotuvės priežiūra yra savarankiška, tačiau yra daugybė internetinių išteklių ir pamokų, kaip rūpintis tinklalapiu. Taip pat el. parduotuvės priežiūros darbus galima patikėti specialistams, kurie už mėnesinį ar valandinį tarifą gali užsiimti el. parduotuvės priežiūros darbais.

Kitos lietuviškos el. parduotuvių nuomos platformos. Dažnu atveju šios platformos yra draugiškos naudotojui ir lengvos naudotis, o vartotojui nėra reikalingi papildomi techniniai įgūdžiai. El. parduotuvės technine priežiūra užsiima nuomos paslaugų teikėjas.

Elektroninės parduotuvės platformų apibendrinimas

Visos elektroninės parduotuvės platformos turi savo privalumų ir trūkumų. „Zyro“ ir „Shopify“ platformos yra labiau pritaikytos naudotojams be techninių įgūdžių ir siūlo daugybę funkcijų, taip pat siūlo galingą paslaugų infrastruktūrą ir puikų svetainės greitį, tačiau turi tam tikrų limitavimų, kurie gali trukdyti plėsti el. parduotuvę taip, kaip norite.

Lietuviškos el. parduotuvių nuomos dažnu atveju turi ne tiek daug funkcijų, kiek tarptautinių įmonių kuriamos el. parduotuvių nuomos platformos, tačiau jos savo paprastumu taip pat puikiai pritaikytos naudotojams be techninių įgūdžių ir dažnu atveju teikia konsultacijas el. paštu ar net gyvo pokalbio metu.

Visos šios elektroninės parduotuvės platformos gali būti brangesnės nei „WooCommerce“ žvelgiant iš tolimos ateities perspektyvos. „WooCommerce“ el. parduotuvė gali būti sukuriama specialistų ir neturi jokių mėnesinių/metinių mokesčių, tačiau reikalauja tam tikrų techninių įgūdžių ir priežiūros iš naudotojo pusės. Tai yra geriausias pasirinkimas jei naudotojas turi techninių įgūdžių, nori turėti pilną savo el. parduotuvės kontrolę ir planuoja laikyti ir plėsti savo verslą ilgoje perspektyvoje.

Straipsnį parengė:
Robertas Rusteika
Projektų vadovas, programinės įrangos inžinierius
El. paštas: robertas.rusteika@digitasodas.lt