fbpx

Kodėl taip ilgai trunka sukurti el. parduotuvę? Klientai ir jų nerealūs lūkesčiai.

Ne vienas iš mūsų esame pagalvoję įsteigti savo verslą, pradėti vykdyti nuosavą veiklą, užsidirbti papildomų pajamų, bet ar susimąstome, kiek laiko gali užtrukti įgyvendinant savo verslo idėją? Šis aspektas galioja ir el. parduotuvės kūrimui, nes procesas reikalauja kruopštaus darbo planavimo, dizaino kūrimo, testavimo ir korekcijos pastangų. Laikas, kurio reikia el. parduotuvei sukurti, gali skirtis priklausomai nuo įvairių veiksnių. Tad šiandien pateiksime atsakymą į klausimą: kokios dažniausios el. parduotuvės kūrimo problemos?

Iš anksto nepasiruošęs klientas

Tenka susidurti su klientais, kurie būna ne viską apgalvoję pvz.: kokią informaciją skelbs el. parduotuvėje, nenurodo tikslaus puslapių skaičiaus, neturi nusipirkę domeno ir svetainės talpinimo (angl. web hosting), kuriame jie galėtų kokybiškai patalpinti savo el. parduotuvę sklandžiai prekybai ir efektyviam darbui. Taip pat pradedant kurti el. parduotuvę, neturi išsirinkę platformos, be kurios darbas išvis būtų neįmanomas. Todėl reikia turėti išsirinkus platformą – „Shopify”, „Magento”, „Woocommerce”, „Zyro”, kurioje galėsite pradėti kurti. Daugiau apie platformų teikiamą naudą galite pasiskaityti ankščiau rašytame straipsnyje.

El. parduotuvės kūrimo procesas

Visų pirma, kuriant el. parduotuvę svarbu išsirinkti tinkamą specialistą, kuris gebės patarti teisingai, o ne pasikliauti pvz.: draugų nuomone, kuriems atrodo, kad jie yra „visų galų” žinovai.

Kūrimo procese klientas išsirenka dizainą, vėliau specialistas pasirinktą dizainą įdiegia į „WordPress”, atlieka jo pritaikymo darbus pagal prekės ženklą. Taip pat yra diegiami ir konfigūruojami įskiepiai, norimam funkcionalumui išgauti. Integruojami mokesčių surinkimo būdai, rinkodaros įrankiai, pristatymo būdai („Venipak”, „Omniva”, „DPD” ir t.t). Be to, klientas sudaryti sutartis su mokesčių ir pristatymo įmonėmis turi pats.

Proceso kūrimo metu svarbu, kad komunikacija vyktų iš abiejų pusių pvz.: pirmo susitikimo metu viskas yra aptariama detaliai, nusistatome laikotarpį, per kurį darbas turi būti baigtas, bet jei klientas neatsiunčia reikiamos informacijos, terminai gali būti prailginti dėl komunikacijos trūkumo iš kliento pusės. Vėliau klientai klausia, kodėl el. parduotuvė nepabaigta, bet čia jau nėra paslaugų teikėjo kaltė. Todėl svarbu bendradarbiauti siekiant bendro tikslo, išlaikyti pagarbą, efektyvią ir sklandžią komunikaciją, padėti vieni kitiems augti skaitmeninėje erdvėje bei įgyvendinti savo lūkesčius.

Digitasodas projektų vadovė Aistė pasidalino įmonės patirtimi: „Stebėtinai dažnas atvejis, jog klientas tikisi, kad be jokio jo įsikišimo el. parduotuvė bus paleista veikimui, tačiau tai negali būti realu. Šiuolaikinėje rinkoje tik turėti produkto neužtenka, reikia suteikti jam pridėtinę vertę, kitaip tariant, parduoti ne tik per produkto geras savybes, bet ir per prekės ženklą. Prekės ženklo istorija, bendravimo tonas, išskirtinės savybės yra tai, apie ką klientas turėtų pamąstyti kurdamas el. parduotuvę ir visą šią informaciją perduoti parduotuvės kūrėjui. Dažnu atveju el. parduotuvės kūrimas prasitęsia dėl to, jog šios informacijos nesulaukiame laiku.“

Korekcijos, testavimas, baigiamieji darbai

Sukurta el. parduotuvė yra pertikrinama ir įvertinama, siekiant užtikrinti jos funkcionalumą ir saugumą. El. parduotuvės testavimas yra nepaprastai svarbus, nes jis garantuoja nepriekaištingą apsipirkimo internetu patirtį jūsų klientams. Testavimas:

  • Ištaiso rastas klaidas;
  • Pereina ir patikrina pirkėjo kelią.

Atlikus testavimą el. parduotuvė parodoma klientui. Jeigu klientas nori pakeitimų, jis pateikia komentarus, į kurios specialistas atsižvelgia ir ištaiso. Vėliau klientas dar kartą peržiūri ir jei viskas gerai, el. parduotuvė yra paruošta el. prekybos vykdymui.

Baigiamieji darbai yra svarbūs, kad neliktų klaidų, kad viskas būtų ištestuota, optimizuota ir pritaikyta kliento patogumui.

Digitasodas projektų vadovė Aistė: „Susiduriame ir su klientais, kurie testavimo etape pradeda galvoti naujus funkcionalumus, pradeda keisti kertinius el. parduotuvės aspektus, kas dažnu atveju tampa el. parduotuvės perkūrinėjimu. Yra ypatingai svarbu prieš samdant specialistus ir tikintis, jog viskas bus padaryta greitai, turėti ne tik verslo planą, bet ir žinoti, ko nori iš savo el. parduotuvės bei turėti apsibrėžus prekės ženklą. Tuomet darbas vyksta sklandžiai ir laiku.“

El. parduotuvės kūrimo apibendrinimas

El. parduotuvės kūrimas nors atrodo sudėtingas procesas, bet pasirinkus tinkamą specialistą, darbas bus daug paprastesnis. Skaitmeninių paslaugų teikimas susietas su trimis elementais: laiku, kokybe ir kaina. Visų trijų pasirinkti neišeis, todėl geriausia susikoncentruoti į du pasirinktus pagrindinius aspektus.