2023 metų spalį paleidome į pasaulį savo vidinį projektą – prekės ženklą „Savimi“. Jo paleidimui ruošėmės visus metus, apie produkto kūrimą galite paskaityti šiame straipsnyje: „Savimi prekės ženklas: istorija, kūrimas ir kalendorius-knyga“. Dabar savo pavyzdžiu norime papasakoti daugiau apie planavimą, visą įgyvendinimo procesą ir pirmuosius rezultatus.
Pirmasis žingsnis – verslo planas
Vystant MB „Digitasodas“ įmonę bei dirbant su įvairiais kitais verslais, prekės ženklais supratau ir pasimokiau, kad įėjus į rinką visiškai jai nepasiruošus laukia ilgas kelias didinant prekės ženklo žinomumą ir laukiant pardavimų. Todėl pradėjau pildyti verslo modelio drobę:
- Paanalizavus konkurentus tapo aišku, kad tai ką norime sukurti lygiai tokio pačio produkto Lietuvoje nėra, tik produktai, kurie yra panašūs, todėl čia buvo mūsų išskirtinumas;
- Išsamiai apsirašėme produkto tikslinę auditoriją – ne tik amžių, lytį, bet ir aiškius pomėgius, kaip pvz.: mėgsta popierines knygas, nes patinka jas liesti, vartyti ar net uostyti arba rašosi darbų sąrašus, mėgsta pildyti užrašines;
- Toliau sugalvojome, kas būtų mūsų partneriai, kokiuose kanaluose vystytume komunikaciją;
- Bei, žinoma, išsamiai pasiskaičiavome išlaidas ir pajamas.
Viską pasiruošus ir supratus, kad produktas būtų paklausus, pradėjome jį kurti.
Produkto kūrimas
Pasiruošus verslo planą pradėjo kurti produktą – knygą. Pirmiausia reikėjo paruošti skaitmeninę knygos versiją. Aš neturėjau visiškai įsivaizdavimo kaip norėčiau, kad ji atrodytų, tačiau grafikos dizainerė Aistė turėjo daug idėjų, kurios atsidūrė knygoje ir viskas susidėliojo į savo vietas. Ruošiant knygos dizainą ir turinį reikėjo ir psichologų pagalbos, kad knyga būtų ne tik naudinga žymėjimosi prasme, bet ir turininga psichologų mintimis. Visą tai kiek užtruko – nuo balandžio iki rugpjūčio – tačiau knyga mūsų rankose atsirado dar rugsėjo viduryje, kuo pasirūpino mūsų nuostabūs partneriai spaustuvė Ridsales.
Komunikacija ir marketingas – jo įgyvendinimas
Paraleliai su produkto kūrimu ruošėme komunikacijos ir marketingo planą:
- Apsirašėme apie ką yra Savimi, ką su šiuo prekės ženklu norime pasiekti, koks jis turėtų būti;
- Labai išsamiai paanalizavome konkurentų komunikaciją: kanalus, stilistiką, produktus ir jų kainodarą, pelningumą – tai padėjo mums išskirti jų silpnybes ir jas išnaudoti bei jų stiprybes, kurias galima dar labiau paturbinti;
- Dar giliau analizavimo tikslinę auditoriją jai paruošdami ir pateikdami anketinę apklausą, kurioje netrūko klausimų apie jų asmenines savybes, produktą ir jo naudojimą (su nuotraukomis), komunikaciją, kainą ir pan. Iš jo aiškiai žinojome, kas yra mūsų tikslinis pirkėjas;
- Sukūrėme kryptį, kokiuose komunikacijos kanaluose komunikuosime, kaip komunikuosime, kokių strategijų imsimės pardavimams generuoti.
- Pasiruošėme viso plano įgyvendinimo gaires ir pradėjome įgyvendinti.
Susikūrėme el. parduotuvę su visomis reikalingomis integracijomis, paruošėme socialinius tinklus ir sukūrėme turinį. Turėjome ir fotosesiją su knygos kūrėjais, modeliais. Beliko sulaukti spalio, nuo kurio planavome pradėti komunikaciją. O pradėjus komunikaciją nebijojome testuoti, šiek tiek nukrypti nuo strategijos ir ieškoti terpės sugeneruoti kuo daugiau pardavimų.
Rezultatai
Tikriausiai čia lengviausia viską bus pateikti skaičiais, vertinsiu 2023 m. spalio ir 2024 m. sausio laikotarpį:
- Reklamai išleidome šiek tiek daugiau nei 5000 €;
- Per 4 mėn. laikotarpį iš viso padarėme 339 užsakymus. Žinoma, gruodžio mėnesis buvo perkamiausias;
- Susigrąžinome 77% visų išlaidų – į pelną neišėjome, tačiau pastatėme puikų pagrindą kitam sezonui, kuriame jau tikimės pelningumo;
- Bandydami Meta, Google reklamas, influencerius, Omnisend automacijas, psichologų konferencijas – supratome, kad mums geriausiai veikia Meta reklama ir Omnisend paliktų krepšelių ir inicijuotų atsiskaitymų automacijos;
- Pastebėjome, kad daugiausiai pardavimų atlieka ne ta auditorija, kuri tikėjomės, kad atliks, bet manome, kad jie perka su tikslu padovanoti savo vaikui, artimiesiems, draugams.
Savimi yra puikus pavyzdys, kaip stipriai pasiruošiant iš anksto jau per pirmus komunikacijos ir marketingo mėnesius galima tikėtis daugiau nei 5 užsakymų. Šį prekės ženklą savo klientams rodome, kai sakome: „prašau pasiruoškite verslo planą, analizuokite rinką, konkurentus, ieškokite tinkamos auditorijos“, nes visgi, patirtys su klientais rodo, kad mažai ką galima pasiekti neplanuojant ir galvojant, kad kažkas vis tiek nupirks.
Straipsnį parengė:
Dovilė Rusteikienė
Įmonės vadovė, skaitmeninio marketingo specialistė
El. paštas: dovile.rusteikiene@digitasodas.lt