fbpx

Brandbook svarba komunikacijoje

Dažnai komunikuojame, jog tekstai ir jų turinys labai svarbu, norint pritraukti klientą. Tačiau pamirštame kitą labai svarbią dedamąją dalį socialinių tinklų komunikacijoje – vizualus ir brandbook. Juk žmonės dažnai pirmiausia pamato vizualą, tik jeigu vizualas sudomina, skaito tekstą. 

Šiame straipsnyje aptarsime brandbook svarbą:

  • Kas yra brandbook?
  • Kodėl jį reikia susikurti?
  • Stiliaus knygos turinys
  • Kodėl atnaujinti brandbook yra būtina?
  • Kokie brandbook labiausiai traukia dėmesį? Gerieji pavyzdžiai.
  • Dažniausiai užduodami klausimai apie stiliaus knygą.

Kas yra Brandbook?

Šį pavadinimą dabar tikriausiai teko matyti arba girdėti bent jau daliai skaitančių, tačiau jeigu neteko, pats metas susipažinti su stiliaus knyga, kuri padės jūsų verslui tapti dar labiau atpažįstamu ne tik socialinėje erdvėje, tačiau ir kitose reklamos ar komunikacijos formose. Brandbook – tai stiliaus knyga, kurioje aprašomi vizualiniai sprendimai, kurie padeda išlaikyti vientisumą vizualioje komunikacijoje. Brandbook pavadinimų galima pamatyti visokių – stiliaus knyga, stiliaus vadovas, prekės ženklo vadovas, identiteto knyga, vizualinio identiteto knyga, tačiau kaip pavadinsime, nesvarbu, nes kalbame apie tą patį. 

Naudojant stiliaus knygą sukuriamas nuoseklumas ir atpažįstamumas, kuris būdingas garsiems ženklams. Pavyzdžiui „Coca-Cola“ dominuoja raudona ir balta spalvos, nesvarbu kokiai šaliai skirta komunikacija. 

Kodėl jį reikia susikurti?

Brandbook turi daug naudos įmonės veiklai. Pateikiame porą iš priežasčių, kodėl kiekviena didesnė įmonė turėtų turėti stiliaus knygą:

  • Nuoseklumo užtikrinimas. Brandbook nurodo, kokia spalvų gama turi dominuoti logotipe, socialinių medijų vizualuose ar kituose vaizdinio turinio elementuose, taip pat šriftai ir kiti vizualiniai elementai. Naudodami visada tas pačias spalvas ir atspalvius užtikrinsite nuoseklumą ir bėgant laikui klientai arba potencialūs klientai galės lengviau atpažinti jūsų prekės ženklą vien pažvelgę į vizualus taip lengviau pritrauksite savo auditoriją. 
  • Profesionalumas. Nuoseklumas sukuria profesionalesnį įvaizdį. Palyginkite prekinius ženklus kurių „Instagram“ siena atrodo kaip spalvinimo knygelė ir tuos, kur dominuoja visada tos pačios spalvos.
  • Atpažįstamumas. Tai turbūt viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl prekės ženklui reikia stiliaus knygos. Juk visi nori, kad jų paslauga ar produktas būtų lengvai atpažįstami. Vėlgi galime pažiūrėti į „Coca-cola“ pavyzdį, pamatę raudoną spalvą gėrimų lentynoje iš karto atpažinsite šį prekinį ženklą, taip pat ir „Coca-cola“ prekės ženklo šriftas lengvai įsimenamas.
  • Brandbook padeda išvengti klaidų. Jeigu turite stiliaus knygą yra daug sunkiau suklysti, nes visos taisyklės yra užrašytos vienoje vietoje, tad nereikia klausti kolegų ar buvusių darbuotojų koks spalvos kodas ir šriftas, kurį naudojame.
  • Lengvesnė plėtra. Jeigu plečiate savo įmonę, daug lengviau naujiems darbuotojams nurodyti kaip integruoti produktus ar paslaugas.
  • Laiko taupymas. Kuriant vizualus socialiniams tinklams sutaupysite daug daugiau laiko, jeigu turėsite pavyzdį kaip juos daryti, dar geriau jeigu turėsite šabloną. Kiekvieną kartą kuriant visiškai skirtingą vizualą sunaudojama labai daug laiko ir pamažu idėjų skaičius mažėja.
  • Pinigų taupymas. Taupydami laiką taupote ir pinigus. Nereikia kiekvieną kartą daryti skirtingo vizualo.

Brandbook yra reikalingas kiekvienai didesnei įmonei, nes jis užtikrina nuoseklumą, profesionalumą ir lengvą atpažįstamumą. Svarbu suprasti, kad stiliaus knyga ne tik padeda išlaikyti vientisą vizualinį stilių, bet ir stiprina įmonės įvaizdį rinkoje, o tai yra esminis veiksnys sėkmingam verslo vystymuisi.

Brandbook turinys

Jau žinote kas yra brandbook, tačiau tik žinojimo kas jis yra neužtenka. Reikia suprasti ir jo turinį. Nors stiliaus knyga kuriama kiekvienam klientui asmeniškai, tačiau yra tam tikrų taisyklių, kurių reikia paisyti. Svarbiausia, kad turinys būtų paprastas, aiškus ir be vietos interpretacijai. 

Taip pat visi elementai turi būti ir aprašomi ir pateikti vizualiai.

Pasak Digitasodas grafinio dizaino specialistės Aistės Čėliūtės: brandbook susideda iš: 

  • Logotipo ir jo naudojimo taisyklių;
  • Šriftų ir jų naudojimo taisyklių;
  • Prekės ženklo spalvų;
  • Negalimų naudoti komunikacijoje spalvų;
  • Kitų gairių aktualių vizualiniame prekės ženklo atvaizdavime.

Labai svarbu laikytis šio turinio, kad ateityje nekiltų nesklandumų ir nesusikalbėjimų.

Kodėl atnaujinti brandbook yra būtina?

Visgi, kadangi skaitmeninis pasaulis ypač sparčiai keičiasi, stiliaus knygą kartais reikia atnaujinti. Pasak Aistės – „Brandbook naujinti reikia, nes metams bėgant keičiasi dizaino tendencijos, net nesivaikant madų, tas pats dizainas po dešimt metų atrodys pasenęs ir nebetiks jokiai rinkai ar platformai. Taip pat, jis gali būti atnaujinamas kai vyksta verslo „rebrandingas“, kai senasis įvaizdis nebeatlieka savo funkcijos arba buvo asocijuojamas su netinkamomis vertybėmis. Dažnai atnaujinti prekės ženklo knygos nerekomenduojama.“ 

Galima remtis Kauno „Žalgirio“ pavyzdžiu, tas pas brandbook buvo naudojamas nuo 2005 metų, supratus jog logotipą sunku siuvinėti, pats brandbook yra smarkiai atsilikęs buvo nuspręsta jį atnaujinti. Tad atnaujinimo tikrai nereikia bijoti.

Taigi, brandbook atnaujinimas yra natūralus ir svarbus procesas, kad prekės ženklas liktų aktualus ir paklausus.

Kokie Brandbook labiausiai traukia dėmesį? Gerieji pavyzdžiai.

Pateikiame geruosius stiliaus knygos pavyzdžius. Tai gerai žinomi prekių ženklai visame pasaulyje, tačiau iš jų yra labai daug ko pasimokyti:

  • „Apple“, šios organizacijos brandbook pasižymi minimalizmu, nėra jokių išsaukiančių spalvų. Nors dabartinis „Apple“ logotipas yra labai minimalistinis, tačiau pats pirmas šio prekinio ženklo logotipas buvo su Niutonu sėdinčiu po obelim. Galime matyti, jog paprastumas žavi vartotojus ir tik išgirdę „Apple“ jie iš karto įsivaizduoja šios organizacijos logotipą.
  • Nors dauguma prekinių ženklų yra paskelbę savo brandbook, prekinis ženklas „Netflix“ jo neskelbia. Tačiau iš viešai prieinamos informacijos, galima pastebėti jog šios organizacijos logotipas taip pat yra minimalistinis, dominuoja raudona spalva (kuri kartais vadinama „Netflix red“. Antraštės dažnai būna didelės, šriftas paprastas, ir visiems dažnai atpažįstamas. Tad galima pastebėti pasikartojimą, jog paprastumas žavi.
  • „Coca-cola“ naudoja kiek sudėtingesnį brandbook, ne tokį minimalistinį, tačiau komunikacijoje yra dažnai pabrėžiama prekės ženklo istorija. Taip pat ar žinojote, jog „Coca-cola“ Kalėdų senelį „aprengė“ raudonai, kad jis asocijuotųsi su pagrindinėmis prekės ženklo spalvomis. Jeigu vis dar abejojate ar jums reikia stiliaus knygos, tai po šio fakto tikrai turėtumėte suteikti brandbook šansą, jis juk keičia vartotojų asociacijas.

Kalbame apie užsienio geruosius pavyzdžius, Lietuvoje jų taip pat yra:

  • Jeigu viename žodyje paminėtume bankas ir oranžinė spalva, greičiausiai atspėtumėte jog kalbame apie „Swedbank“, šio prekės ženklo komunikacijoje visur dominuoja oranžinė spalva ir nors ji yra pakankamai ryški, tačiau nėra erzinanti.
  • Įmonė pakeitusi brandbook, vieniems jis patinka, kiti jį smerkia, tačiau nors pasikeitimas įvyko, visi žino apie ką kalbame kai pasakome „žaliai balta“. Neseniai įvykęs Kauno Žalgirio stiliaus knygos keitimas, atrodo pakeitė daug, tačiau išliko tos pačios dominuojančios spalvos.

Dažniausiai užduodami klausimai apie brandbook

Visgi nuspręndus sukurti brandbook gali kilti klausimų Digitasodas grafinio dizaino specialistė atsako į klausimus, kurie dažniausiai kyla klientams:

  • Ar man reikia brandbook

Jei jūsų įmonė nedidelė, komunikacija neturi daugybės kanalų ( skaitmeninė komunikacija ir dar spaudos maketų visa galybė) tuomet prekės ženklo knygos jums nereikia. Nedidelėms įmonėms rekomenduojame logotipo ir identiteto kūrimo paslaugas, kurios iš esmės labai panašios į prekės ženklo knygą, tačiau yra mažesnės apimties. Didelėms įmonėms, turinčioms ne tik svetainę, kelias soc. tinklų paskyras, bet keliančioms reklamas į įvairius portalus, o dar ir spausdinant katalogus, skrajutes, fotosienas, stendus, lipdukus rekomenduojama investuoti į pilną prekės ženklo knygą, nes ji padės išlaikyti vientisumą komunikacijoje. 

  • Kokia yra prekės ženklo knygos kaina? 

Priklauso nuo specialisto kurį pasirenkate, tačiau gavus pasiūlymą padaryti brandbook už 100 eur labai sudvejotume šios paslaugos kokybe. Tokios paslaugos gali kainuoti nuo 1000 eur. iki 10 000 eur. ir šis intervalas toks didelis todėl, kad kiekvienas specialistas savo laiką ir darbą vertina skirtingai. Kaina priklauso nuo specialisto patirties, sukauptų žinių, užimtumo ir kitų jam svarbių aspektų. 

Visgi, verta suprasti, jog kiekviena situacija yra individuali ir klausimų gali kilti daug daugiau, tačiau Digitasodas komanda visada pasiruošusi į juos atsakyti.

Brandbook svarbos apibendrinimas

Brandbook sudarymas yra labai svarbus ir atsakingas žingsnis, nuo jo priklauso kaip bus kuriamas jūsų įmonės įvaizdis socialiniuose tinkluose ir kitose reklamos ar rinkodaros formose. 

Galima teigti, jog brandbook jūsų įmonę atvaizduoja kaip labiau patikimą, profesionalią, atpažįstamą bei sudaro lengvesnes sąlygas turinio kūrimui ir plėtrai.

Jeigu manote, jog jūsų prekės ženklui reikia brandbook – Digitasodas komanda jums mielai padės.

Straipsnį parengė:
Viktorija Ivanauskaitė
Soc. tinklų ir WordPress administratorė, turinio kūrėja

Aistė Čėliūtė
Grafinio dizaino specialistė, soc. tinklų administratorė
El. paštas aiste.celiute@digitasodas.lt