fbpx

Kaip el. parduotuvė daro įtaką reklamai?

Verslas yra vienas didelis įvairių procesų derinys. Visi procesai vienas nuo kito yra labai priklausomi, kaip pavyzdžiui nuo tiekėjų kainų priklauso produkto kaina, nuo klientų poreikių priklauso produkto savybės – turime pagalvoti apie visą produkto kelią nuo medžiagų reikalingų jos gamybai iki kaip išlaikyti lojalų klientą. Dažniausiai suvokti procesus realiame gyvenime ganėtinai paprasta, tačiau skaitmeninėje erdvėje jau galima pasimesti tarp begalės informacijos ir įvairių specialistų patirčių. Taigi, kaip el. parduotuvė daro įtaką reklamos procesams?

El. parduotuvės kūrimas – dažnos problemos

Tam, kad vyktų pardavimai skaitmeninėje erdvėje pirmas variantas apie kurį pagalvojama yra el. parduotuvė arba interneto svetainė, ir ne be reikalo, nes kaip kitaip vartotojas pamatys prekes ir paslaugas? Yra verslų, kurių pagrindinis pardavimo kanalas yra soc. tinklai, tačiau dažnu atveju tai nėra patogu, nes reikia atrašinėti į užsakomąsias žinutes, pačiam kažkur žymėtis užsakymus, siųsti duomenis pavedimui – kai užsakymų kiekis padidės tai atims daug laiko, todėl el. parduotuvė arba interneto svetainė dalinai automatizuoja šį procesą.

Visgi, kuriant el. parduotuves arba interneto svetaines verslai nepagalvoja apie tam tikrus funkcionalumus, kurie daro įtaką kitiems procesams, kaip pavyzdžiui komunikacijai ir marketingui. Išvardinsime su kokiomis problemomis susidūrėme

Įskiepių funkcionalumas

  • Vieno įskiepio veikimas įtakoja kitą įskiepį. Diegiant „Meta Pixelis WordPress Tinklapiams“ įskiepį, jis paveikė „Elementor“ įskiepio veikimą neigiamai, todėl reikėjo tvarkyti abu įskiepius;
  • Įdiegiamas įskiepis su mažiau funkcijų. Buvo įdiegtas „CTX Feed“ įskiepis, kuris integruoja prekių informaciją į Meta Catalog, tačiau jis neturi tokio funkcionalumo, kaip „Facebook for WooCommerce“ įskiepis atliekantis tą patį dalyką – tai pačiame WordPress‘e negalima sukurti prekių rinkinį pagal kategoriją, kuris siunčiamas į Meta Catalog Set skiltį ir nuolat automatiškai atsinaujina, todėl Meta reklamos specialistui nešvaistant laiko atrinkinėjant šimtus prekių į prekių rinkinį pagal kategoriją, galima reklamuoti tik pasirinktą prekių kategoriją;
  • Įskiepis netinkamai sukonfigūruojamas. Įdiegtas įskiepis „Meta Pixelis WordPress Tinklapiams“ netinkamai seka „Purchase“ konversiją, nes ji sekama, kai vartotojas paspaudžia atsiskaityt, o ne jau padaro pirkimą, todėl negalime įvertinti ar užfiksuotas pirkimas buvo padarytas iš tikrųjų, ar ne.

El. parduotuvė: dizainas, turinys ir informacija

  • Dizainas nepritaikytas telefono įrenginiams. Kadangi dauguma jau atsižvelgia į dizainą tinkamą telefono įrenginiams, tinkamiausia būtų sakyti, kad dažniausiai būna nepritaikytas mažiausiam telefono dydžiui, kurį aš turėdama esu programuotojų taikinys norint patestuoti interneto svetaines per telefoną;
  • Informacijos nesutapimas. Viename puslapyje rašė, kad prekes siunčia į daug pasaulio šalių, tačiau atsiskaitymo metu pasirinkimas buvo tik 2 šalių.

Platformos pasirinkimas

  • Pasirenkama platforma, kuri neturi integracijų su Meta. Dažniausiai nuomos pagrindo platformos neturi normalių integracijų su Meta įrankiais, todėl tenka knistis per aplinkui, kad būtų tvarkingai sekamas Meta Pixel‘is arba prekės integruojamos į Meta Catalog;
  • Platformoje ne iki galo galima sutvarkyti konversijų sekimą Meta Pixel. Zyro platformoje negalima iki galo sutvarkyti „Add Payment Info“ konversijos, nes procesas vyksta puslapyje, kurio niekaip negalima susekti.

Procesų apjungimas į vieną

Dažniausiai su tokiomis problemomis susiduriame, kai klientas pas mus ateina jau turėdamas el. parduotuvę arba interneto svetainę ir nori užsiimti komunikacija ir marketingu. Tokiu atveju dažnai tenka kažkiek perdaryti tam tikras vietas jau kažkieno sukurtoje el. parduotuvėje. Kodėl taip yra? Mes kurdami el. parduotuvėje iš karto pagalvojame kas bus daroma ją sukūrus, todėl sutvarkome taip, kad niekam nekiltų problemų tolimesniuose žingsniuose, net jei ir ne mes užsiimsime reklama, mes būsime užtikrinti, kad reklamos specialistas gauna iš el. parduotuvės viską ką reikia ir tvarkingai. Tie specialistai, kurie iš arčiau nėra susidūrę su tolimesniais procesais po el. parduotuvės sukūrimo, nežinodami jie gali tik apsunkinti viską, o juk verslui susitvarkyti yra papildomi pinigai ir laikas.

Todėl net ir nesirenkant mūsų, kaip paslaugų teikėjų, visada rekomenduoju rinktis tą specialistą, kuris žino visus procesus bent minimaliai arba tą įmonę, kuri užsiima ir marketingu, nes jie puikiai žinos, kokių funkcionalumų reikės el. parduotuvei, kad ji puikai parduotų ir su ja galima būtų puikiai pardavinėti.

Straipsnį parengė:

Dovilė Rusteikienė
Įmonės vadovė, skaitmeninio marketingo specialistė
El. paštas: dovile.rusteikiene@digitasodas.lt