fbpx

Šabloninis VS unikalus (pieštas) interneto svetainės dizainas

Dažnai verslams pradedant kurti interneto svetainę iškyla klausimai, kaip turi atrodyti interneto svetainės dizainas ir kokį dizaino kūrimo būdą pasirinkti: šabloninio dizaino pritaikymą ar unikaliai nupieštą dizainą? Nedaug IT srityje išmanančiam žmogui šie klausimai gali tapti tikru galvos skausmu, tačiau kaip ir bet kuriuose kituose pasirinkimuose rekomenduojama pasverti pliusus ir minusus įvertinant verslo situaciją. Pradėti reikėtų nuo supratimo, ką šie du terminai reiškia.

Šabloninis interneto svetainės dizainas

Tai interneto svetainės dizainas, kurį galima rasti nemokamai arba nusipirkti už nedidelę kainą. Visi svetainės elementai jau būna sudėlioti, belieka sukelti savo tekstus ir nuotraukas. Neretai galima koreguoti spalvas arba išimti bei pridėti dizaino elementus pagal prekės ženklą. Dauguma šabloninių dizainų yra sukurti naudojant ne programavimo kodą, o vadinamą „vizualinį konstruktorių“ (angl. visual builder). Tai pagreitina svetainės kūrimo procesą, tačiau šio proceso metu kodo eilutės būna suspaustos, todėl jas atvaizduojant kliento įrenginyje reikia vėl jas išplėsti, kas pailgina svetainės krovimo greitį, o krovimo greitis tiesiogiai atsiliepia svetainės hierarchijos lygmeniui (angl. rank) paieškos sistemose.

Interneto svetainės unikalus (pieštas) dizainas

Tai interneto svetainės dizainas nupieštas patenkinant visus verslo poreikius. Visi svetainės elementai sudedami pagal poreikį naudojant dizaino sistemas. Kūrybos procese galima numatyti, kur kokia nuotrauka ar tekstas labiau tiks, o vėliau naudojant tam tikras programas nustatyti pvz.: kur mygtukai labiausiai matomi ir/ar naudojami. Šis svetainės dizainas išskirs svetainę iš konkurentų. Nupieštas dizainas vėliau koduojamas, todėl visas procesas užtrunka daugiau laiko nei naudojant šabloninį dizainą, tačiau kodo eilutės nebūna suspaudžiamos, kas sumažina svetainės krovimo greitį. Be hierarchijos lygmens (angl. rank), krovimo greitis atsiliepia ir vartotojo patirčiai. Yra tyrimų, kurie rodo, jog jei svetainės krovimo greitis ilgesnis nei 2 sekundės, tai sumažina vartotojų skaičių net 50 %.

Šabloninis ir unikalus svetainės dizainas – pliusai ir minusai

Šabloninio interneto svetainės dizaino pliusai ir minusai:

  • + Pigus sukūrimas;
  • + Greitas sukūrimas;
  • + Lengva keisti dizaino elementus, spalvas, tekstus, nuotraukas;
  • – Nuo konkurentų neišsiskiriantis svetainės dizainas ir jo vaizdas;
  • – Ilgesnis krovimo laikas;
  • – Senesni šablonai neturi reaguojančio į kitus įrenginius (angl. responsive) varianto;
  • – Pačių šablonų kūrėjų neatnaujinami šablonai gali nepalaikyti naujesnės programinės įrangos ar įskiepių versijos.

Unikalaus (piešto) interneto svetainės dizaino pliusai ir minusai:

  • + Greitas krovimo laikas;
  • + Pritaikytas prie komunikacijos ir marketingo strategijos;
  • + Sukuriamas ir reaguojantis į kitus įrenginius (angl. responsive) variantas;
  • – Brangu sukurti;
  • – Užtrunka laiko sukurti;
  • – Norint atnaujinti dizainą reikia iš naujo perpiešti dizaino elementus ir sukoduoti.

Kokį interneto svetainės dizainą visgi rinktis?

Kaip nuspręsti, koks svetainės dizainas yra tinkamas verslui? Šabloninį variantą rekomenduojama rinktis, jei verslas neturi didelio biudžeto, o svetainė reikalinga greitai. Taip pat, jei neturi sudėtingo marketingo plano, o naudojimas apsiribos reprezentaciniais tikslais. Tokį variantą dažniausiai renkasi maži verslai, asmeniniai prekės ženklai arba startuoliai, kuriuos spaudžia biudžetas ir laikas.

Unikalų dizainą patartina rinktis, kai biudžetas neįspraudžia į rėmus, verslas yra įvairiapusis ir yra planuojamas labai platus funkcionalumas. Unikalus dizainas padeda sukurti įtraukiančią interneto svetainę į komunikacijos ir marketingo strategiją. Dažniausiai renkasi didesni verslai, verslai su sudėtingomis sistemomis.

Jei tavo verslui sunku suprasti, koks interneto svetainės dizainas yra tinkamiausias, rekomenduojame pasikonsultuoti su grafikos dizaineriais ir programuotojais, kurie specializuojasi interneto svetainių dizaino kūrime ir kodavime. Mūsų, Digitasodas, komanda taip pat gali padėti šiais klausimais ir kitais klausimais.

Straipsnį parengė:
Aistė Čėliūtė
Grafikos dizaino specialistė, soc. tinklų administratorė
El. paštas: aiste.celiute@digitasodas.lt