fbpx

Socialiniai tinklai: kodėl prieš kuriant turinį reikalinga strategija?

Visi patvirtinsim, kad daugumai verslų socialiniai tinklai yra pagrindinis kanalas, kuriame vyksta komunikacija su tiksline auditorija. Komunikaciją gali sudaryti organinis turinys soc. tinklų puslapiuose, įrašai ir komentarai grupėse, renginiai, o kita dalis (didžiausią naudą nešanti) reklama. Ir dažnai būtent tai ir nutinka, kad iš organinio turinio verslai nemato naudos, konversijas generuoja tik reklamos. Kodėl taip gali būti?

Socialinių tinklų strategija – remiasi verslo tikslais

Dažnas verslas net neturi normalaus verslo plano – parodo tik kažkokį špargalą, kuriame realios panaudojamos informacijos, kuri teiktų naudą, nėra. Tai jei neturi verslo plano, ką jau kalbėti apie komunikacijos ir marketingo planą, o apie tokią, kaip socialinių tinklų strategiją iš viso negirdėję. Visgi, bet koks planas – ką pirksit maisto parduotuvėje, ką veiksit atostogaudami užsienyje, koks bus jūsų verslas po 5 metų – leidžia pasiekti norimus tikslus. Norit pasiekti  X€ apyvartą savo įmonėje? Tai ką darysit, kokie bus jūsų veiksmai pasiekti tikslą?

Vienas iš veiksmų bus komunikuoti apie savo produktą, o iš to kyla klausimai:

  • Kokių tikslų mes norime pasiekti su komunikacija, kad įgyvendintume verslo tikslus?
  • O kaip komunikuoja konkurentai?
  • Kaip komunikuojame dabar?
  • Kas mūsų tikslinė auditorija?
  • Kokiuose komunikacijos kanaluose renkasi mūsų tikslinė auditorija?
  • Kaip komunikuoti tikslinei auditorijai, kad ji norėtų naudoti mūsų produktą?
  • Kada komunikuoti? Ir t.t.

Tai elementaru, tam, kad galėtume nukeliauti iš taško A į tašką B, mums reikės susidaryti planą ar strategiją, kad tą tašką pasiekti nenugrybavus kažkur į nežinią.

O kas jei neturėsim strategijos?

Kuriant soc. tinklų strategiją atsakome į aukščiau skaitytus klausimus.

– O jei mes nekursime strategijos ir tiesiog komunikuosime kaip mums tuo metu atrodo? – klausiat jūs.

Iš karto paklausčiau:

  • Ar sugebėsit savo komunikaciją išlaikyti vientisą, nepertraukiamą, nekuriamą iš idėjos ar atsiradusios motyvacijos po kaži kiek laiko,
  • Ar analizuosit duomenis ir matysit ko jūsų tikslinei auditorijai reikia,
  • Ar apskritai žinosit kokį turinį pateikti, kad tikrai pritrauktumėt savo tikslinę auditoriją?

Jei atsakysit „taip“ tai tikriausiai jūs patys sau meluosit. Nes kai nėra plano, nėra, kas įpareigoja daryti dalykus, o kai nėra, kas įpareigoja, galime prisigalvoti daugybę priežasčių, kodėl šiandien nėra tinkamas metas įkelti įrašą į soc. tinklus, kuris būtų toks naudingas.

Socialinių tinklų strategijos kūrimas

Soc. tinklų strategijos kūrimo metu specialistai analizuodami konkurentus, tikslinę auditoriją, atlikdami auditą, sužinodami jūsų verslo tikslus, gali atsakyti į pačiame viršuje daugumą užduotų klausimų (į kai kuriuos gali atsakyti tik pats verslas). Taip susidaro strategijos kelias, kuriuo reikia eiti tam, kad pasiekti komunikacijos tikslus, kurie yra orientuoti į verslo tikslus. Žinoma, tik soc. tinklų komunikacijos gali neužtekti pasiekti verslo tikslų, todėl prieš apskirtai dirbant su komunikacija ir marketingo vertėtų pasidaryti komunikacijos ir rinkodaros planą.

Kaip paturbinti soc. tinklų komunikaciją?

Kaip ir minėjau, soc. tinklų komunikacijos gali neužtekti pasiekti verslo tikslų, todėl, kaip galime paturbinti soc. tinklų komunikaciją?

  • Mokama reklama pasiekti naujus vartotojus, atsivesti srauto į norim vietą;
  • Interneto svetainė ar el. parduotuvė į kurią atvede vartotoją labiau supažindinate su produktu, verslu;
  • SEO su tinkamai raktažodžiais, kad ieškantys jus rastų;
  • Naujienlaiškiai priminti vartotojams apie neužbaigtus veiksmus arba paskatinti pirkti;
  • Influencerių reklama ar UGC turinys didinti verslo, prekės ženklo žinomumą;
  • Straipsniai žiniasklaidoje didinti žinomumą ir pasitikėjimą;
  • Ir t.t.

Tačiau viskam, ką nuspręsite daryti su komunikacija ir marketingu, pasiruoškite planą išsikėlę aiškius, pamatuojamus, realius/pasiekiamus tikslus kažkokiam laikotarpiui (SMART tikslų kėlimo metodika).

Todėl pasiraitokit rankoves ir pradėkit viską planuoti – juk tikslų norisi pasiekti kuo greičiau, tai ir darykite tai, kas padės juos pasiekti greičiau ir efektyviau. Verslams visada rekomenduoju pradėti nuo verslo plano, kurio ypač neturi maži iš idėjos susikūrę verslai. Digitasodas komanda turėdama patirties verslo, prekės ženklo kūrime ir jos vystyme gali atsakyti į jūsų klausimus ar padėti susidaryti socialinių tinklų strategiją.

Straipsnį parengė:

Dovilė Rusteikienė

Įmonės vadovė, skaitmeninio marketingo specialistė

El. paštas: dovile.rusteikiene@digitasodas.lt