fbpx

Socialiniai tinklai – kuriuos pasirinkti?

Pradėjus kurti verslą vienas iš pirmųjų klausimų, kurie socialiniai tinklai geriausi verslui? Socialinių tinklų įvairovė šiuo metu ypač didelė ir tikėtina, kad bėgant laikui vis didės. Skirtingi socialiniai tinklai turi skirtingus įrankius, skirtingas auditorijas. Tad labai svarbu nuspręsti, kuriuos pasirinkti, nes nuo to priklauso ir dalis verslo sėkmės.

Palyginome 5 populiariausius socialinius tinklus – „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“,  vis populiarėjantį „Tik Tok“, „Pinterest“ ir „Youtube“. Juos palyginome pagal:

  • Statistiką;
  • Pritaikymas verslui;
  • Tikslinę auditoriją.

Socialiniai tinklai ir statistika

Norit išsirinkti, kurie socialiniai tinklai geriausi verslui, labai svarbu apžvelgti statistiką, kiek vartotojų naudojasi socialiniu tinklu:

  • Facebook naudojasi  2,989 milijardai vartotojų;
  • Instagram socialinis tinklas turi 1,628 milijardus vartotojų;
  • LinkedIn naudojasi 922,3 milijonai vartotojų;
  • Tik Tok socialiniu tinklu naudojasi 1 milijardas vartotojų;
  • Pinterest naudojasi 13 milijonų vartotojų;
  • Youtube platforma turi 35 milijonus vartotojų.

Pritaikymas verslui

Verta nepamiršti, jog vien statistika pasikliauti negalima – ji visada keičiasi, kartais greičiau, kartais tam prireikia daug laiko. Socialiniai tinklai ir jų pritaikymas verslui labai svarbus veiksnys.

Pagrindinė verslo, organizacijos, prekės ženklo informacija:

FacebookInstagramLinkedinPinterestTik TokYoutube
Tel. Nr.
El. paštas
Adresas
Žemėlapis
Nuoroda į internetinę svetainę
Nuoroda į kitus soc. tinklus
Darbo valandos

Soc. tinklų funkcinės galimybės:

FacebookInstagramLinkedInPinterestTik TokYoutube
Įrašai (post)
Istorijos (story)
Istorijų išsaugojimas (highligts)
Prenumeratos (draugai, sekėjai)
Patinka
Komentarai
Dalijimasis savo profilyje
Išsaugojimas
Grotažymės
Žymėjimas (tag)
Gyvos transliacijos✔, tačiau tik turint daugiau nei 1000 sekėjų✔, tačiau tik turint daugiau negu 150 sekėjų✔, tačiau tik turint daugiau nei 250 sekėjų, daugiau nei 150 išsaugojimų per 30 dienų ir 3 ar daugiau sukurtų įrašų per 30 dienų.✔, tačiau tik turint daugiau nei 1000 sekėjų✔, tačiau tik turint daugiau nei 50 sekėjų
Reakcijos
Reklama✔ , tačiau nėra galimybės vykdyti reklamą lietuvių kalba
Galimybė suplanuoti įrašus

Kaip galime matyti, socialiniai tinklai turi panašias ar vienodas funkcijas, tačiau yra funkcijų, kurias turi tik tam tikras socialinis tinklas:

  • „Facebook“: atsiliepimai, grupės;
  • „Instagram“: guides, broadcast channels;
  • „LinkedIn“: įdarbinimas, galimybė rašyti atsiliepimus apie darbovietes, mokymosi platforma;
  • „Pinterest“: mokymosi turinys;
  • „Tik Tok“: verta paminėti jog šis soc. tinklas skirtas tik vaizdiniam turiniui;
  • „Youtube“: žiūrėjimo istorija, grojaraštis, monetizacija.

Tikslinė auditorija

Skirtingi socialiniai tinklai turi ir skirtingą auditoriją. Norint rinktis socialinį tinklą labai svarbu į tai atkreipti dėmesį:

  • „Facebook“ naudojasi 43,2 % moterų ir 56,8% vyrų. Didžiausią dalį sudaro 18-24 metų, 25-34 metų vartotojai;
  • „Instagram“ 49,4% moterų, 50,6% vyrų. Didžiausią dalį sudaro 18-24 ir  25-34 metų asmenys;
  • „LinkedIn“ 43,2% moterų, 56,8% vyrų. Didžiausią dalį sudaro 25-34 metų asmenys, tačiau nedaug atsilieka ir 18-24, 35-54 metų vartotojai;
  • „Pinterest“ 79,5% moterų, 17,6% vyrų ir 2,9% asmenų, kurie nenori atskleisti savo lyties. Didžiausią dalį sudaro 25-34 metų asmenys, kiek mažiau 18-24 metų vartotojai;
  • „Tik Tok“ 53,4% moterų, 46,6% vyrų. Didžiausią dalį sudaro 18-24 ir 25-34 metų auditorija;
  • „Youtube“ 45,6% moterų, 54,4% vyrų. Didžiausią dalį sudaro 25-34 metų asmenys, kiek mažiau 18-24, 34-44, 45-54 metų vartotojai.

Tačiau kaip ir paminėta straipsnio pradžioje statistika tai dar ne viskas. Verta žinoti ir ką socialiniai tinklai gali pasiūlyti ir kodėl vartotojai juos vartoja.

Galima sakyti, jog „Facebook“ soc. tinklas skirtas naujienoms. Taip pat ypač išpopuliarėjo patarimų ieškojimas, kai atsirado galimybė įvairiose grupėse rašyti įrašus anonimiškai. Taip pat šiame socialiniame tinkle yra gana lengva rasti įvairias įmones, paskaityti atsiliepimus apie jas. „Facebook“ socialiniame tinkle yra svarbus ir vaizdas, ir tekstas.

Kitaip nei „Facebook“ „Instagram“ soc. tinklas daugiau dėmesio atkreipia vaizdiniu turiniu. Turbūt populiariausia šio soc. tinklo funkcija – istorijos (story). Įvairūs vartotojai stengiasi parodyti savo kasdienybę ar atostogas „čia ir dabar“ principu. 

„LinkedIn“ galima vadinti verslo arba rimtų žmonių soc. tinklu. Čia dažniausiai nėra itin daug juokaujama ar rodoma kasdienybė. Šis soc. tinklas skirtas įmonėms, jų darbuotojams, verslininkams ar asmenims ieškantiems darbo. „LinkedIn“ dažnai galima pamatyti įrašus susijusius su verslais ar jų valdymo ypatybėmis.

„Pinterest“ turbūt daugelis žino kaip idėjų ieškojimo socialinę platformą. Tikriausiai daugelis bent kartą gyvenime yra ieškojęs idėjų dovanoms, įrašams, maistui ar dar daugeliui įvairių dalykų-veiklų ir esame 99% tikri, jog išgirdote patarimą apsilankyti „Pinterest“. Čia kaip „Instagram“ dominuoja gražūs vaizdai, daugeliui iš jų nereikia net tekstų.

„Tik Tok“ turbūt vienas iš jauniausių soc. tinklų. Jame dominuoja vaizdo įrašai, verta paminėti, jog tie įrašai yra trumpi. Šioje platformoje ypač populiaru daryti trends arba juos kurti. Taip pat dalintis trumpais vaizdo įrašais tokiais kaip „diena su manimi“, „kaip užsidirbti“ ir dar daugeliu kitų.

„Youtube“ soc. tinklas taip pat skirtas tik vaizdo įrašams, tačiau jie daug ilgesni nei „Tik Tok“. Čia galima rasti įvairiausių sričių ir temų vaizdo įrašų, muzikos. „Youtube“ galima ne tik atsipalaiduoti, tačiau ir kažko pasimokyti.

Socialiniai tinklai – apibendrinimas 

Visi socialiniai tinklai turi privalumų ir trūkumų, svarbu į juos atsižvelgti. Taip pat svarbu nepamiršti ir savo tikslinės auditorijos, jeigu norite pritraukti jaunimą verčiau rinktis „Instagram“ ar „Tik Tok“, jeigu jūsų verslo tikslinė auditorija yra verslai verčiau rinktis „LinkedIn“. Taip pat svarbu suprasti, jog statistika sparčiai kinta ir vien ja remtis nederėtų. 

„Facebook“ yra skirtas naujienų ir įvairių bendruomenių kūrimui, „Instagram“ dominuoja vaizdinis turinys ir istorijos, „LinkedIn“ yra susijęs su verslu ir profesinio turinio kūrimu, „Pinterest“ tinka idėjų paieškai, o „Tik Tok“ yra jaunesnioji auditorija, orientuota į trumpus vaizdo įrašus, tuo tarpu „Youtube“ leidžia dalintis ilgesniais vaizdo įrašais.

Renkantis, kurie socialiniai tinklai tinkamiausi verslui svarbu apsvarstyti galimybes, bei iššūkius su kuriais susidursite turėdami paskyrą tuose soc. tinkluose. Verta apmąstyti ir verslo pobūdį bei ką kiekviename socialiniame tinkle norėsite pasakyti ar parodyti vartotojams.

Pabrėžiame, jog rekomenduojama turėti paskyras bent jau keliuose soc. tinkluose. Tačiau turinį pritaikyti pagal tikslinę auditoriją. Visgi, jeigu yra idėjų ar laiko trūkumas, nereikėtų susikurti daug paskyrų, ir ten būti neaktyviems arba šį darbą paskirti šios srities specialistams – Digitasodas yra pasiruošę jums padėti.

Straipsnį parengė:
Viktorija Ivanauskaitė
Soc. tinklų ir WordPress administratorė, turinio kūrėja