fbpx

Svetainės dizaino auditas. Kas tai ir kaip žinoti ar jo reikia?

Net 75 % klientų vertina įmonės patikimumą pagal jos svetainę

Yra žinoma, kad svetainės dizainas yra ne tik estetikos, bet ir funkcionalumo klausimu. Augant jūsų svetainei, auga ir tikimybė, jog jos dizainas gali atrodyti senas. Juk dizaino tendencijos nuolat kinta, todėl svarbu pastebėti šias problemas, jei norite, kad svetainė atrodytų šiuolaikiška, visi dizaino aspektai būtų vienodi, o klientas turėtų gerą patirtį apsilankant joje. Visus savo svetainės trūkumus, o gal tiesiog klaidas, galite pastebėti atliekant svetainės dizaino auditą. Nors žodis „auditas“ daugelį gąsdina, tačiau tai atlikti turite nebūtinai jūs. Tad tikimės, jog šiandien sužinosite, kaip žinoti ar reikia svetainės dizaino audito ir kur galite kreiptis, jei jo prireiks.

Kas yra svetainės dizaino auditas?

Svetainės dizaino auditas – tai nuodugnus svetainės patikrinimas, kuris apima įvairius aspektus. Pavyzdžiui, estetinę išvaizdą, vartotojo patirtį, funkcionalumą. Audito metu analizuojami dizaino elementai, kaip ir minėta anksčiau, siekiama nustatyti, kas veikia gerai, o ką reikia patobulinti.

Turbūt jau supratote, kad svetainės auditas gali pagerinti jos pačios našumą ir klientų patirtį, tačiau ar susimąstėte, jog tvarkinga svetainė padeda padidinti pardavimus? Prisiminkite, kad svetainė yra ne tik pradinis žmonių kontaktas su jūsų įmone, bet el. komercijoje tai tampa ir pagrindinis apyvartos įrankis, o prastas ar varginantis apsilankymas svetainėje, gali sukurti neigiamą patirtį.

Pamirštama, bet labai svarbu

Daugelis kurdami svetainę pamiršta, jog visgi didžioji dauguma žmonių į svetaines užklysta atsitiktinai, naršant telefone. Tad vaizdas, kuris matomas telefono ekrane, nebūna patikrinamas. Juk tinklapis mažesniame ekrane gali būti ne toks patrauklus, o gal net nefunkcionalus. Tai gali būti didelė problema. Yra žinoma, jog 2022 metais apie 59 % pasaulinio interneto svetainių srauto buvo iš mobiliųjų įrenginių. Tad jei dizainas netinkamai išdėstytas telefonuose ar planšetiniuose kompiuteriuose, klientų apsilankymai puslapyje gali tapti visiškai nepelningi jums.

A group of people working on a project

Description automatically generated

Kodėl ir kada?

Du kartus pakartojus, trečią įsimenama. Lyg ir yra toks posakis, ne? Tad nors jau daugelį kartų paminėta, tačiau be kartojimo, sunku išreikšti, koks auditas yra svarbus. Iš tiesų nepaisant pasirinkto audito, jie visi turi naudos jūsų svetainei. Reguliarus svetainės auditas yra esminis bet kurios svetainės sėkmės komponentas ir turėtų būti planuojamas bent 1-2 kartus per metus. Auditas turėtų būti atliekamas kartu su svetainės priežiūra, kuri gali apimti svetainės funkcionalumo patikrinimą, įsitikinimą, kad naršymas ir paspaudimų veiksmai veikia taip, kaip turėtų. 

Paklausus „Digitasodas“ grafinio dizaino specialistės Aistės, kaip žinoti ar reikia audito, gavome atsakymą: „Kartais galime jausti, kad šio audito reikia. Pavyzdžiui, jums kas nors atrodo padaryta ne iki galo, ar „ko nors trūksta“. Taip pat puikus rodiklis, kad reikia dizaino audito yra tada, kai svetainėje matoma daug apsilankymų, tačiau konversijos mažos arba jų visai nėra. Tai neretu atveju indikuoja, kad žmogus apsilankęs jūsų svetainėje pasiklysta, nemato norimos informacijos arba nežino kaip nusipirkti matomą produktą.“

Na, o iš tiesų reikia nepamiršti, jog technologijos nuolat tobulėja, tad naršyklių atnaujinimai, mobiliosios technologijos ir saugumo standartai išduoda, jog laikas svetainės dizaino auditui. Žinoma, nepamirškime ir atsiliepimų, kurių tikrai galima išgirsti, jei svetainės puslapis netvarkingas.

Daug kalbame apie naudą, tačiau kokia ji?

Pagerinama vartotojo patirtis. Tai turbūt vienas svarbiausių punktų, juk puslapis ir yra kuriamas dėl vartotojo. Lengva vartotojo patirtis padidins įsitraukimą, konversijas, sumažins atmetimo rodiklį. 

Naujų standartų ir tendencijų atitikimas. Dizaino auditas užtikrina, kad jūsų svetainė atitiktų naujus dizaino standartus ir tendencijas. Tai užtikrina jūsų prekės ženklo konkurencingumą ir patrauklumą.

Vartotojų pasitikėjimas ir lojalumas. Dizainas ir funkcionalumas padės sukurti geresnę vartotojų patirtį, kuri skatins pasitenkinimą bei lojalumą.

Klaidos klaidelės. Suklydus, taisom. 

Tam, kad padėtume jums pastebėti dažniausias klaidas, grafinio dizaino specialistės Aistės paklausėme dar vieno klausimo apie dažniausias klaidas: „Tai pagrindinės klaidos, kurias matau pasikartojant darant dizaino auditus: vientisumo nebuvimas, nenustatytos globalios splavos, antraščių, paragrafo šriftai. Tam tikri sprendimai netarnauja kliento patogumui apsiperkant el. parduotuvėje ar naršant puslapį. Skaitomumo trūkumas, per maži šriftai, per mažai kontrastingos spalvos, nesutvarkyti krepšelio, atsiskaitymo ir užsakymo patvirtinimo puslapiai, mokėjimo būdų netvarkingas išdėstymas, tarpai nuo šonų, tarpai tarp elementų. Na ir blogas dizaino pritaikymas mobiliems įrenginiams.”

Nieko nebepridursim

Svetainės dizaino auditas padeda užtikrinti svetainės kokybę ir yra esminis įrankis, kuris padės surasti raktą į klientų širdis, pasiekti verslo tikslų. Tad jei pastebite ženklų, jog jūsų svetainei reikia atsinaujinimo ar tiesiog norite užtikrinti, kad ji atitiktų naujausias tendencijas, dizaino auditas padės pasiekti jums norimo rezultato. Nepamirškite, kad nuolatinis svetainės tobulinimas yra raktas į ilgalaikę verslo sėkmę, o jei prireiks pagalbos, kreipkitės į „Digitasodas“ komandą, kuri padės išspręsti jums visas bėdas.

Straipsnį parengė:
Lidija Grikšaitė
Soc. tinklų administratorė
El. paštas: lidija.griksaite@digitasodas.lt