fbpx

Tekstas prie socialinės medijos įrašo. Ar jį kažkas skaito? Kodėl neužtenka tik gerai pateikto vizualo?

Įrašai socialiniuose tinkluose visada turėjo didelę reikšmę. Nepaisant to, kur skelbiami įrašai, tekstas vis dar išlieka vienu pagrindiniu būdu, kuriuo galima išreikšti mintis.

Tačiau ar vis dar manote, jog puslapio lankytojai daugiausiai dėmesio kreipia tik į vaizdą? Ar abejojate, jog tekstas po jūsų įrašu yra naudingas? Apie ką turi būti tekstas, kad pritrauktų sekėjų? Ar kažkas skaito tekstą? Šiandien pateiksime atsakymus į visus šiuos klausimus.

Vaizdas ar tekstas? Ką žmonės pastebi pirmiau?

Visų pirma, reikia pastebėti, jog dažniausiai žmonės dėmesį atkreipia į vaizdą. Vis dėlto žmogų patraukęs vizualinis turinys gali sudominti žmogų paskaityti įrašą, tad tekstinis turinys turi būti naudingas. Juk ne veltui yra lietuvių liaudies patarlė, kuri teigia: Pagal drabužį sutinka, pagal protą palydi.“ Taip ir socialiniuose tinkluose. Žmonės pamato vaizdą, kuris prilygsta drabužiui, o vėliau įvertina ir tekstą, kuris yra po įrašu. Tad net jei įrašo vaizdas bus gražus ir estetiškas, bet tekstas bus nerišlus ir nenaudingas, įrašas naudos jums neatneš. Vis dėlto faktas, jog pirmiau žmogus dėmesį atkreipia į vaizdą, gali formuoti nuomonę, kad teksto niekas neskaito.

Ar tekstas gali padėti auginti sekėjų skaičių socialiniuose tinkluose?

            Iš tiesų norint išlaikyti ir auginti sekėjų skaičių neužtenka tik turėti paskyrą socialiniuose tinkluose. Tam, jog didėtų sekėjų skaičius, reikia žmonėms suteikti naudingos informacijos, komunikuoti, bendrauti ir stengtis sukurti ryšį. Kitaip tariant, retas norės sekti profilį, kuris neteikia jokios naudos. Kurti ryšį galima ne tik raginant pabalsuoti žmones už jiems patinkantį variantą naudojant story funkciją, bet ir dalinantis patarimais, prekės ženklo istorija, raginant žiūrovus komentuoti po jūsų įrašais. Tačiau be kokybiško teksto, tokio ryšio niekada neužmegsite.

Norėdami įsitikinti, kad tekstas yra reikalingas, galime atkreipti dėmesį į nuomonės formuotojų komunikaciją. Juk tie, kurie sulaukia daugiausiai dėmesio, po savo įrašais visada dalinasi patarimais, istorija, kuri tinka jų įrašui. Toks tekstas dažnai sukelia ne tik didelį žmonių įsitraukimą, bet gali sukelti ir diskusiją. Na, o tiesiog gražus vaizdas ir parašytas bent trumpas tekstas ar užduotas klausimas, gali paskatinti žmones veikti. Juk tie, kurie naudoja socialinius tinklus, naujienas nori sužinoti pirmi, o jei informacija naudinga, ji tikrai sužadins ne vieną emociją.

 Tekstas, kuriame pateikiama naudinga informacija, gali kurti ne tik pridėtinę vertę, bet ir kurti jūsų įmonės teigiamą įvaizdį, autentiškumą. Turėdami jums būdingą kreipimosi formą, rašymo stilių, galite tapti labiau atpažįstami. Taip pat, kaip ir minėjome anksčiau, tekstas yra puikus būdas sukurti dialogą su sekėjais ir sukurti artimesnį ryšį.

Vis dėlto, kaip yra iš tikrųjų? Tekstas skaitomas po įrašais, ar ne?

Vieno atsakymo į šį klausimą nėra. Tai yra labai individualu ir gali priklausyti nuo turinio kokybės, auditorijos poreikių ar net pačio įrašo. Nors, kaip išsiaiškinome, daugelis dėmesį pirmiau atkreipia į vizualinį turinį, vis dėlto taisyklingai ir įtraukiančiai parašytas tekstas, kuris gali suteikti papildomą informaciją, sukurs ne tik ryšį su jūsų auditorija, bet ir pridės vertės jūsų įrašui. Svarbiausias žingsnis yra užtikrinti, kad turinys būtų kokybiškas ir atspindėtų jūsų prekės ženklą. Taigi, tinkamo turinio kūrimas savo socialiniuose tinkluose yra vienas svarbiausių žingsnių, kuris kurs tvirtą prekės ženklą.

Tad, koks turi būti tekstas, kad padarytų įtaką žmonėms? 

Turbūt jau visi supratome, kad nenaudojant teksto, galime prarasti daug galimybių, nes tekstas yra vienas galingiausių įrankių ir gali būti naudojamas įvairiais būdais. Tad, kaip pateikti tekstą, kad jis sukurtų vertę?

  • Įdomi ir pritraukianti antraštė – tai pirmasis žingsnis jūsų įrašo link. Antraštė gali atsispindėti vizuale ar būti atskirta nuo viso teksto. Įdomi ir gera antraštė sudomins žmogų ir skatins sužinoti daugiau.
  • Temos, kurios iššaukia žmonių reakcijas. Nors tai daryti reikėtų atsargiai, kadangi kartais galima sukelti žmonių pasipiktinimą, vis dėlto kontroversiškos temos gali būti puikus būdas pritraukti dėmesį.
  • Trumpas ir aiškus. Norėdami, kad tekstas būtų skaitomas, informacija turi būti suprantama perskaičius vos vieną kartą. Juk niekas nenori skaityti teksto kelis kartus ir nesuprasti jo esmės. Na, o teksto ilgis priklauso nuo informacijos pobūdžio. Natūralu, kad patarimų tekstai bus ilgesni, o informaciniai apie produktą trumpesni.
  • Kvietimas veikti. Norėdami kruti dialogą su savo auditorija, nepamirškite įrašo gale paklausti jų nuomonės, o galbūt paprašyti pasidalinti asmeninėmis istorijomis.
  • Kokybė ir profesionalumas. Tekste negali būti gramatinių klaidų ar netinkamo rašymo stiliaus. Stenkitės nevartoti žargonų, ilgų, sudėtingų sakinių, kurių žmonės gali nesuprasti.
  • Edukuokite savo auditoriją. Žmonės gaudami naudingų patarimų labiau jumis pasitikės ir bus didesnė tikimybė, jog įsigys produktų. Ypač naudinga informacija bus jūsų klientams, jei produktas yra naujas rinkoje. Na ir naudinga informacija, patarimais žmonės linkę dalintis su savo draugais, tad tai didins jūsų puslapio žinomumą.
  • Tikslas. Norėdami parašyti tinkamą tekstą, turėkite tikslą, kuriame apsibrėžtumėte, ką norite pasiekti tekstu.
  • Turėkite nuoseklų stilių. Jau minėjome, jog rašymo stilius gali padėti būti labiau atpažįstamiems, ypač jeigu savo informacija dalinatės ne viename socialiniame tinkle. Vis dėlto nepamirškite, kad ne tik tekstas, bet ir vaizdas turi išlaikyti vientisumą, panašų stilių.

Iš tiesų tekstas prilygsta gyvam žmogaus apsipirkimui ar apsilankymui tam tikroje vietoje. Juk dažniausiai visur žmonės yra pasitinkami, jie gali paklausti, jiems suteikiama informacija. Tačiau jei žmogus ieškos informacijos internete ir jos neras, didelė tikimybė, kad to produkto ar paslaugos neįsigys. Tad skatindami socialinių tinklų žinomumą ir norėdami sulaukti pardavimų, naudinga rašyti tekstus, kurie gali suteikti informacijos, kurią suteiktų konsultantas. Taigi, nors kai kurie vis dar galvoja, kad tik vaizdinis turinys gali turėti įtakos jūsų žinomumui, akivaizdu, kad be teksto, žmonės turėtų mažiau pasitikėjimo jūsų prekės ženklu.

Straipsnį parengė:
Lidija Grikšaitė
Soc. tinklų administratorė
El. paštas: lidija.griksaite@digitasodas.lt