fbpx

„TikTok“ tendencijos. Kam jų reikia, kaip jas rasti ir kokios populiariausios?

Artėja nauji metai. o mes kalbame apie socialinių tinklų turinį. „TikTok“ tendencijos – kaip žinoti, ką kurti? Vis spėliojame kas bus populiaru. Tačiau su spėliojimu nieko nepasieksime, reikia imti daryti ir bandyti. Taigi, kam apskritai reikia sekti tendencijas ir pagal jas kurti turinį?

Kodėl reikalingos tendencijos?

Galima sakyti, jog vis populiarėjantis „TikTok“ atnešė tendencijų bangą. Anksčiau buvo tam tikros kartas nuo karto išlendančios tendencijos ir iššūkiai, pavyzdžiui, „Ice bucket challenge“. Tačiau šiuo metu tendencijos taip ilgai neišsilaiko, realiai jos keičiasi kas kelias dienas. Vieną dieną visų telefonuose galima girdėti Miley Cyrus „Flowers“, vos už kelių dienų ši daina jau visų pamiršta.

Vien pats „TikTok“ ar „Instagram“ turinio rekomendavimo algoritmo principas yra apie turinį ir tendencijas. Jeigu vartotojas žiūri, dalinasi turiniu apie gėles, labai didelė tikimybė, kad dauguma kitų įrašų, kuriuos jis matys irgi bus apie gėles. Jeigu vartotojas žiūri vaizdo įrašus su tam tikru garso takeliu, taip pat didelė tikimybė, jog daug daugiau įrašų jam rodys su tam tikru garso takeliu. 

Tad norint, kad kuo daugiau vartotojų  peržiūrėtų jūsų vaizdo įrašą, yra būtina „įšokti į „trend“ traukinį“. Tačiau, verta paminėti, jog vartotojai lygiai taip vertina ir kūrybišką, personalizuotą turinį. Kodėl taip greit vienos tendencijos pakeičia kitas? Juk bėgant laikui atsibosta žiūrėti tą patį turinį. Tad jeigu tik turite galimybę, kiekvieną naują turinio madą, kurią darote, personalizuokite savo prekės ženklui ir darykite šiek tiek kitaip negu daro visi.

Kaip surasti tendencijas ir nepasimesti tarp jų įvairovės?

  • Pirmiausia, tai domėkitės tuo ką darote. Tikriausiai didžioji dalis iš mūsų vakare bent jau porai minučių įsijungiame „TikTok“ arba „Instagram“. Tą turinį, kurį žiūrite laisvalaikiu galite pritaikyti ir savo turiniui, taip išnaudodami iš pažiūros neproduktyvų laiką produktyviai.
  • Naudokite ne tik savo tačiau, draugo, kolegos ar šeimos nario telefoną. Kadangi „TikTok“ rodo jums tuos įrašus, kuriuos įprastai žiūrite, didelė tikimybė, jog nepamatysite kitų populiarių tendencijų. Pasinaudojus kito žmogaus telefonu ar paskyra galite rasti daug įvairesnių idėjų.
  • Naudokite grotažymes. Jeigu kalbame apie „TikTok“, o ten yra viena iš paprasčiausių vietų ieskoti tendencijų, tai pasitelkiant grotažymes galima rasti labai daug. Pavyzdžiui jūs pardavinėjate knygas? Užtenka įvesti vos kelias grotažymes ir jau galite matyti, ką daro kiti verslai pardavinejantys knygas neapsiribojant vien Lietuvos rinka.
  • Bandykite ir dar kartą bandykite. Kelkite kuo įvairesnį turinį ir bėgant laikui pastebėsite, kad vienas turinys yra populiaresnis už kitą. Tada galite ir orientuotis į tą turinį, kuris populiaresnis. Tačiau verta nepamiršti, jog tendencijos ypatingai greitai keičiasi, tad užsibuvimas vienoje vietoje gerų rezultatų neatneš.
  • Jeigu pagal jūsų vertybes, tikslinę auditoriją tam tikra tendencija netinka – pamirškite apie jį. Nebūtina daryti visko kas yra populiaru. Jeigu jūsų tikslinė auditorija yra vyrai, tikrai nedarykite tokių tendencijų kaip „get ready with me“.

Kokios tendencijų rūšys dominuoja?

Nėra vienos dominuojančios rūšies, kartais tos rūšys persipina ir viename vaizdo įraše būna net kelios. Tačiau yra pačios populiariausios ir dažniausiai matomos:

  • Iššūkiai (angl. challenges)

Iššūkiai yra viena didžiausių „TikTok“ turinio dalių. Gali būti šokių iššūkiai, duetai ar istorijų pasakojimas. Vienas iš populiariausių šiais metais buvo #putafingerdown. Jame kviečiama užlenkti pirštus jeigu darei ar nedarei tam tikro veiksmo.

  • Dainos

Daugelis naujų ir žinomų muzikos kūrėjų bando savo kūrybos dainas reklamuoti ir išpopuliarinti „TikTok“ platformoje. Galima prisiminti tokias dainas kaip Miley Cyrus – Flowers arba Meghan Trainor – Mother. Kai šios dainos pradėjo skambėti „TikTok“ platformoje tai tapo viena iš tendencijos rūšių, kurią išbandyti suskubo visi. Po to pradėjo skambėti ir radijo stočių grojaraščiuose.

  • Garsas

Ne tik dainos yra itin populiaru, tačiau tam tikros kategorijos garsas, kuris puikiai tinka vaizdo įrašo formatui. Pavyzdžiui „Ryanair“ garsėja savo itin iššaukiančiais ir įžūliais vaizdo įrašais. Ir tam puikiai išnaudoja „TikTok“ pateikiamus garso takelius.

  • Funkcijos (angl. features)

Tai apima tiek filtrus, redagavimo įrankius ir kitas funkcijas, kurias atlieka ši programėlė. Vienas iš populiariausių funkcijų panaudojimo būdų yra duetai. Ši funkcija itin skatina bendruomeniškumo jausmą, suteikia galimybę reaguoti į kitų kūrėjų sukurtus vaizdo įrašus. Šią funkciją neretai naudoja ir įmonės, kai būna kalbama apie jų prekės ženklą.

  • Istorijų pasakojimas (angl. storytime)

Šios tendencijos bumu suskubo pasinaudoti daug vartotojų, nes jau prabėgo laikai kada vartotojams buvo įdomus tik produktas ar „tobulo gyvenimo“ stilius, dabar  vartotojai vertina tikrumą. Tendencija remiasi istorijų pasakojimu, kada pasakojamos įdomios, kvailos ar keistos istorijos. Nesvarbu ar jos tikros ar ne. Tai ypač populiaru rodant maisto gaminimo vaizdo įrašus arba kai merginos darosi makiažus

  • Lūkesčiai ir tikrovė (angl. Expectation vs reality)

Tai dar viena tendencija susijusi su tikrove. Dažnai matome vaizdo įrašus, kuriuose atvaizduojama viskas tobulai, tačiau kai tai pamatome iš tiesų tenka labai nusivilti. Šie įrašai skirti ne nusivilti, o pasijuokti iš to kaip internete viskas tobulai atvaizduojama.

  • ASMR

Šie vaizdo įrašai pasižymintys šnabždesiais, lytėjimu ar vizualiai raminančiais siužetais. Šios tendencijos garso takelis, kai kuriems žiūrovams sukelia malonius dilgčiojimo pojūčius arba gilų pasitenkinimo jausmą. Keista, tačiau šie vaizdo įrašai atrado savo auditoriją „TikTok“ socialiniame tinkle. Ypač populiaru pakuojant tam tikrus produktus. 

  • Supakuokime užsakymą kartu (angl. pack an order with me)

Šiuose vaizdo įrašuose rodoma realybė, kurioje pakuojami užsakymai. Dažnai patys klientai komentaruose prašo, kad jų užsakymas būtų supakuotas filmuojant vaizdo įrašą. Pakuojant galima pasakoti apie patį produktą, jo istoriją. Tad tai tampa ne tik puiki turinio forma, tačiau ir pardavimus skatinantis vaizdo įrašas.

Tai turbūt viena iš tų tendencijų, kuri vis dar po tiek laiko niekam neatsibodo. Ir ją puikiai galima personalizuoti, taip pat įtraukti ir kitas socialinės medijos madas. Šios tendencijos pagalba galima rodyti dieną darbe arba darbą namuose, realiai viską kas susiję su jūsų verslu. 

Tendencijos tikrai atveda daugiau auditorijos į jūsų socialinius tinklus, tačiau nevertėtų apsiriboti vien jomis. Reikėtų atrasti turinį, kuris labiausiai tinka ir patinka jūsų turinio žiūrovams. Galbūt reikėtų pagalvoti ir apie tendencijos kūrimą, kad jomis naudotųsi kiti žmonės, taip atvesdami srauto į jūsų paskyrą.

Visgi, jeigu nekyla idėjų, kurias galėtumėte panaudoti savo turinyje, arba vis trūksta motyvacijos tai daryti, Digitasodas komanda gali jums padėti. 

Straipsnį parengė:
Viktorija Ivanauskaitė
Soc. tinklų ir WordPress administratorė, turinio kūrėja